خبرگزاری کار ایران

دهقانی مطرح کرد:

روند اجرای طرح گوره به جاسک مطلوب است/ بهره برداری از بخش زود هنگام این طرح تا سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۳۹۴

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن)، گفت: طرح گوره به جاسک دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰ درصد پیشرفت در بخش زود هنگام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، تورج دهقانی در حاشیه بازدید وزیر نفت از شرکت فولاد اکسین خوزستان که شامگاه دوشنبه ۲۸ بهمن ماه صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان برای تولید ورق سرویس ترش توانایی لازم را دارد تا برای طرح گوره به جاسک مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرار است با اجرای هزار کیلومتر لوله ۴۲‌ اینچ فعال شود، افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان در این طرح حلقه میانی تولید لوله است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ادامه داد: در این طرح حلقه اول توسط شرکت فولاد مبارکه تولید و حلقه دوم ورق مورد نیاز، توسط شرکت فولاد اکسین تولید خواهد شد و سپس لوله سازان داخلی این ورق ها را به لوله تبدیل می کنند.

دهقانی با بیان اینکه موفقیت این طرح براساس زمان بندی به راندمان و کارکرد شرکت فولاد اکسین بستگی دارد، تصریح کرد: این شرکت تا کنون نهایت تلاش خود را برای پیشبرد اهداف طرح انجام داده است و با تولید ۲۵ هزار تن ورق عریض در ماه، به تعهدات خود عمل کرده است.

وی روند اجرای طرح گوره به جاسک را مطلوب عنوان کرد و گفت: طرح گوره به جاسک دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰ درصد پیشرفت در بخش زود هنگام است.

دهقانی با اشاره به اینکه  ساخت ۵۰ عدد پمپ را در اختیار ۳ سازنده برتر داخلی قرار داده و در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: ۱۵ پیمانکار اجرایی در بخش های مختلف در پهنه یک هزار کیلومتری اجرای این طرح مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت متن یادآور شد: تا کنون حدود ۲۰۰ کیلومتر لوله تولید شده است؛ همچنین جوشکاری این لوله ها نیز از حدود یک ماه گذشته آغاز شده و ادامه دارد. این شتاب باید حفظ شود تا بتوانیم به برنامه زمان بندی مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: بخش زودهنگام طرح گوره به جاسک در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید تا نفت و میعانات گازی را در سواحل مکران داشته باشیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز