خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن؛

همایش حجاب و عفاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۷۶

به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، همایش حجاب و عفاف به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه، در همایش عفاف و حجاب که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه( ص) و روز زن برگزار شد، اظهار کرد: عفاف آموزه دین مبین اسلام و موجب مصونیت فرد از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در مکتب قرآن  به عفاف در سه بعد پوشش، رفتار و کلام تاکید شده است و فاطمه زهرا (س) در نقش فرزند پیامبر اکرم (ص) و نقش همسر علی ابن ابیطالب(ع) و مادر گوهرانی همچون حسن(ع)، حسین(ع) و زینب (س)، در طول عمر کوتاه خود نمونه نیکو در هر سه بعد بود.

غمگین‌ با اشاره به اینکه زن ریحانه بهشتی و مظهر جمال و زیبایی خداوند است، تصریح کرد: در همه ادیان الهی به رعایت حجاب، پوشش و عفاف تاکید شده است و زنان ایرانی خیلی پیش تر از ورود اسلام، از حجاب کامل برخوردار بوده اند و پذیرش اسلام و تکوین و گسترش آن در ایران باعث گردید این مهم دقیق تر و منسجم تر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه وجوب حجاب برای زنان از ضروریات دین مبین اسلام‌ است، عنوان کرد: در حدود ۴ آیه در قرآن کریم به رعایت حجاب و بیش از ۱۰ آیه به حفظ عفت و پاسداری از حریم اشاره شده است.

وی یکی از فواید حجاب را آرامش روانی فرد در جامعه خواند و گفت: مادران باید نسبت به تقویت بنیه اعتقادی خصوصا در امر حجاب و عفاف نسبت به فرزندان خود حساسیت به خرج داده و عواقب عدم رعایت ان را به فرزندان خود گوشزد کنند.

غمگین ادامه داد: باید در جهت ارتقاء سطح آگاهی جوانان در خصوص حفظ حد و حدود، عفاف و حجاب در جامعه و خانواده تلاش کرد و در مقایسه ای منصنافه جایگاه والای زن در اسلام را با سایر ادیان و دولت های غربی تبیین کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مهمترین آثار و برکات حفظ حجاب در زندگی را رضایت خداوند و تحکیم پایه های جامعه و  استحکام و بهبود روابط خانوادگی عنوان کرد و گفت: شاید برخی تصور کنند که عفاف و حیا هیچ گونه ارتباطی با حجاب ندارند، ولی باید دانست که رعایت حجاب از درونی عفیف و با حیا نشأت می گیرد و در ظاهر بروز می کند.

همایش حجاب و عفاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد

غمگین با بیان اینکه حجاب به زن هویت میبخشد، یاد آور شد: در فرهنگ غرب از زن به عنوان یک ابزار تجاری و تبلیغاتی استفاده می شود در حالیکه اسلام برای زن هویتی الهی قائل است که مانع شیوع فحشا و منکرات در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه ما در این اداره کل تمام تلاش خود را برای تسهیل شرایط و برطرف کردن موانع پیش روی همکاران خود انجام‌ می دهیم، خاطرنشان کرد: قطعا بانوان تأثیر گذاری زیادی در پیشبرد اهداف اداره کل خواهند داشت و اصلا هر کاری که با بانوان واگذار شود، دقیق و منظم انجام می شود.

همایش حجاب و عفاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز