خبرگزاری کار ایران

اتصال ایستگاه های سنجش آلاینده های هوا در مسجدسلیمان به مرکز پایش هوای کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۳۲۰

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه استمرار خدمات خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی، با فراهم کردن زیرساخت های مناسب، ایستگاه های سنجش آلایندگی هوای این شهر را به مرکز پایش کیفی هوای کشور متصل کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، رئیس اداره HSE این شرکت، اظهار داشت: این اقدام در راستای کنترل لحظه ای از پایش آلاینده ها و ذرات معلق در هوای این شهر و پس از تعمیرات اساسی دو ایستگاه سنجش آلاینده ها صورت گرفت.

سهراب ترکیان افزود: با این اقدام هم اینک دو ایستگاه سنجش آلاینده های هوای مسجدسلیمان به سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان متصل می باشد و امکان مشاهده، گردآوری، تجزیه و تحلیل و اطلاع رسانی داده ها از وضعیت هوای این شهر برای کارشناسان کشور و استان به صورت لحظه ای و آنلاین فراهم می باشد.

وی ادامه داد: دو ایستگاه سنجش آلاینده های هوا که سالیان گذشته و توسط این شرکت خریداری شده اند قابلیت اندازه گیری و سنجش گازهای اکسید های نیترات و گوگرد ( SOx و NOx )، ازن، هیدروژن سولفوره، ذرات معلق و گازهای آلی فرار BTEX را دارا می باشند.

لازم به ذکر است، به دلیل لزوم بروز رسانی و اورهال قطعات الکترونیکی و تجهیزات سخت افزاری این ایستگاه ها، در سال گذشته با تعریف پروژه ای از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات بروز رسانی و اورهال شامل خرید و تعویض قطعات با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال انجام شد که با این اقدام به میزان 8 میلیارد ریال در انجام هزینه ها صرفه جویی به عمل آمد.

با اتصال دو ایستگاه سنجش آلاینده های هوا شهر مسجدسلیمان به سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، این شرکت اولین و تنها شرکت در سطح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می باشد که راهبری ایستگاه های سنجش آلاینده های هوا را با ارزشی بالغ بر 120 میلیارد ریال بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز