خبرگزاری کار ایران

آیین گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۰۸

دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون امروز در خوزستان با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن تجارت و جمعی از مسئولین استانی در تالار دانشکده علوم دانشگاه چمران اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه آیین‌ گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون خوزستان با سخنرانی رئیس دانشگاه چمران اهواز، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن تجارت، ناصری مدیر عامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی آغاز به کار کرد.

برات قبادیان در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: ما هنوز به اهمیت انقلاب صنعتی چهارم پی نبرده ایم عدم توجه به این مسئله مانند یک سهم مهلک است و میتواند در آینده ما را گرفتار کند.

وی با بیان اینکه توسعه در دنیای پیشرفته امروزی مدیون پژوهش است، افزود: هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که بدون عبور از مسیر علم و دانشگاه پیشرفت کرده باشد بیش از هزاران سال پیش بزرگان ما مانند فردوسی صحبت از پژوهش کرده‌اند.

قبادیان در خصوص طرح ملی توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ)، تصریح کرد: این طرح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمات سربازی که تمایل دارند در دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذراند دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را به صورت مسئله محور انجام دهند و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح تصادف در صنعتی فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی انجام پژوهش‌های مستقل یا مشترک فعالیت نمایند اجرا می شود.

وی ادامه داد: کلیه بنگاه‌های فعال خصوصی عمومی و دولتی دارای مجوز از مراجع صنعت کشاورزی و خدمات که تقاضای نیروی انسانی و نیازهای پژوهشی و فناورانه خود را در سامانه تاپ وارد کنند، براساس شیوه نامه سنجش صلاحیت بنگاه مصوب وزارت صنعت معدن و تجارت پذیرفته شده باشند میتوانند اقدام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه هشتم خوزستان در این طرح که از ۶ ماه پیش آغاز به کار کرده است، بیان کرد: امیدواریم‌ با توجه به واحدهای صنعتی و دانشگاه بزرگ‌ اهواز این مشارکت ها افزایش یافته و جایگاه خوزستان در این طرح افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید دانشگاه ها تغییر کنند پس از آن جامعه تغییر کند، عنوان کرد: باید بپذیریم  مسیری که می رویم اشتباه است ما کشور را  کاملا علمی اداره نکرده‌ایم. باید دانشگاه‌ها به روز شوند دیگر نمی توان به شیوه سنتی کشاورزی و صنعت را انجام داد در سال ۲۰۳۰ تکنولوژی به حدی پیشرفت می کند که دیگر مرگ در خودرو مفهومی ندارد، چون هوشمند است و مجموعه‌ای از سیستم ها با استفاده از یکسری فناوری ها کارها را انجام می دهند.

قبادیان با اشاره به اینکه ما راهی جز زیر و رو کردن سیستم آموزشی نداریم، تاکید کرد: باید عمیق فکر کنیم بدبختیه ما اینجاست که نمی‌خواهیم یا حاضر نیستیم درست فکر کنیم اقتصاد دیگر اقتصاد نفت نیست؛ اقتصاد مغز و خلاقیت است؛ فردا اطلاعات به جای نفت به فروش می‌رسد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اکنون در دنیا مشارکت فعال میان دانشگاه و صنعت وجود دارد، افزود: انقلاب صنعتی چهارم بسیاری از اقتصادها را دگرگون خواهد کرد و حکومت های جهانی تغییر خواهند کرد باید به جدیت مشارکت صنعت و دانشگاه را پیگیری کنیم؛ چرا که اگر تولید رقابتی و باکیفیت وجود نداشته باشد اقتصاد ورشکسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه میتوان از دل تحریم ها فرصت به وجود آورد، خاطرنشان کرد: اکنون این فرصت به وجود آمده است، ولی مشروط به اینکه باور کنیم که میتوانیم.

غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهار کرد: زمینه و ظرفیت مناسبی برای همکاری صنعت با دانشگاه وجود دارد که با تقویت این ارتباط می‌توان شرایط را برای رشد صنایع و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی را فراهم کرد.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز موفق شده با اجرای پروژه‌های ملی به ویژه در بخش صنعت نفت وابستگی کشور در بخش تولید تجهیزات صنایع کاهش دهد.

گفتنی است، در پایان مراسم از دکتر مرتضی الماسی دکترای مکانیزاسیون دانشگاه چمران اهواز، تجلیل شد.

آیین گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان

آیین گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان

آیین گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان

آیین گشایش کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز