خبرگزاری کار ایران

ایزدجو:

مجموعه آب‌وبرق خوزستان با راه‌اندازی پویش "هر هفته الف -ب- ایران"، در تلاش برای ارائه خدمات بیشتر به مردم هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۵۹

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص اهداف تحقق یافته با افتتاح پروژه های امروز با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو، گفت: تنظیم آب خروجی از نیروگاه مارون جهت آبیاری ۵۰۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شبکه های آبیاری حوضه های مارون و جراحی و تامین آب شرب و بهداشتی پایدار به میزان ۲۰۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز جهت جمعیتی معادل ۳۸۲۰۰۰ نفر، و همچنین کلنگ زنی ۸ پروژه در بخش غیزانیه از اهداف این پروژها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرهاد ایزدجو در حاشیه آیین افتتاح خط انتقال ۱ هزار و ۳۰۰ میلیمتری طرح آبرسانی غدیر به شهرستان شادگان، اظهار کرد: مجموعه آب‌وبرق خوزستان با راه‌اندازی پویش "هر هفته الف -ب- ایران" در تلاش برای ارائه خدمات بیشتری به مردم است.

وی افزود: امروز ۵ پروژه در زمینه برق افتتاح خواهد شد و  ۵ پروژه نیز در زمینه آب با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۷ میلیارد تومان و تامین کننده آب مورد نیاز ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوزه‌های مارون و جراحی و آب شرب پایدار و بهداشتی به میزان ۲۰۳ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی معادل ۳۸۲ هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آب‌وبرق خوزستان با بیان اینکه اولین پروژه ای که امروز افتتاح شد، خط انتقال آب غدیر از تصفیه‌خانه دارخوین تا تاسیسات آبرسانی شهر شادگان است، تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز برای جمعیتی حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۱۵ هزار نفر جمعیت روستایی را تامین می‌کند.

ایزدجو عنوان کرد: مشکلاتی در شهر شادگان در رابطه با بحث کیفیت آب به دلیل عدم وجود آب کافی برای مقابله با پس‌زدگی آب‌شور دریای خلیج‌فارس به وجود آمده که با جاگذاری خط لوله ۱۳۰۰ میلی متری فولادی این پروژه آب‌شرب از طریق طرح غدیر انجام می‌شود.

وی در خصوص پروژه دوم که امروز افتتاح می‌شود، توضیح داد: سد تنظیمی آریوبرزن در شمال شهر بهبهان، حدود ۷۶۳ میلیون متر مکعب آب را برای تامین طرح‌های شبکه‌های آبیاری پایین دست سد مارون تنظیم می‌کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص پروژه سوم آبرسانی به شهر رفیع، خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز این شهر و روستاهای آن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز تامین می‌شود. این آب نیز یکی از انشعابات طرح غدیر است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

ایزدجو در خصوص چهارمین پروژه، عنوان کرد: بازتوانی و توسعه تصفیه‌خانه بزرگ بهبهان و طرح تامین و انتقال آب به پالایشگاه گاز بیدبلند است که توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان اجرا شده است.

وی بیان کرد: پروژه پنجم  آب‌رسانی به ۲۲ روستای بخش‌های باوی و رامشیر است که توسط آب و فاضلاب روستایی به منظور آب‌رسانی به ۷ روستا از توابع شهرستان باوی و ۱۵ روستا از توابع شهرستان رامشیر انجام خواهد شد.

ایزدجو در خصوص اهداف تحقق یافته با افتتاح این پروژه ها، بیان کرد: تنظیم آب خروجی از نیروگاه مارون جهت آبیاری ۵۰۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شبکه های آبیاری حوضه های مارون و جراحی و تامین آب شرب و بهداشتی پایدار به میزان ۲۰۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز جهت جمعیتی معادل ۳۸۲۰۰۰ نفر است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز