خبرگزاری کار ایران

کریمی:

خوزستان استانی قشلاقی است/ ورود عشایر ۷ استان کشور در فصل قشلاق به استان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۸۶

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان، گفت: این استان یک استان قشلاقی است که در فصل قشلاق، عشایر ۷ استان دیگر وارد آن می شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی این استان، علی رحم کریمی در جلسه ای که با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور؛ در اهواز برگزار شد، گفت: اداره کل امور عشایر استان دارای ۹ اداره و ۴ دفتر در سطح استان می باشد. همچنین ۱۱ شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه استانی در سطح استان قرار دارند.

کریمی با بیان اینکه ۲۲ هزار خانوار، عضو شرکت های تعاونی عشایری استان هستند، افزود: عمده فعالیت این اداره کل در حوزه های عمرانی، زیربنایی، تولید و اشتغال و شبکه های تعاونی می باشد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه فعالیت اداره کل امور عشایر استان برای ۱۳ شهرستان تعریف شده، ما در ۲۰ شهرستان فعالیت می کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۵ استقرارگاه عشایری نیز در استان وجود دارد، اظهار داشت: ۳ هزار کیلومتر راه در سطح استان توسط این اداره کل تاکنون مرمت و راهسازی شده که بر اساس اعتبارات مصوب، هر ساله افزایش پیدا می کند.

وی بخش دیگری از فعالیت امور عشایر را آبرسانی ثابت و سیار به عشایر برشمرد و اضافه کرد: استان خوزستان یک استان قشلاقی است که در فصل قشلاق، عشایر ۷ استان دیگر وارد آن می شوند.

کریمی از وجود ۱۸۰ جایگاه نفت سفید و کپسول در سطح استان خبر داد و اذعان داشت: امسال نیز علیرغم مشکلات ثبت سامانه تاکنون ۳ و نیم میلیون لیتر نفت سفید بین عشایر استان توزیع شده است.

وی در پایان به جذب ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل بند ب ماده ۵۲ جهت امور عشایر استان خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز