خبرگزاری کار ایران

غمگین مطرح کرد:

لزوم توجه به اجرای قوانین کار در محیط های کارگری/ پیشگیری از وقوع حوادث از مهمترین وظایف بازرسین کار است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۸۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به اینکه عمده ترین موضوعات کار در بحث پیشگیری و حوادث در حوزه بازرسی کار است، باید در سرکشی ها دقت شود که قوانین کار، آیین نامه ها و دستور العمل ها به درستی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه در جلسه دیدار با رئیس بازرسی کار و بازرسان کار استان خوزستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: حوزه بازرسی کار تخصصی ترین بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و به استناد ماده ۱۰۱ قانون کار گزارش بازرسان کار در حکم گزارش ضابطین دستگاه قضایی و به نوعی، دادستان سیستم‌ وزارت کار می باشند.

وی افزود: تا زمانیکه این‌ نگاه وجود دارد، مجموعه شرکای اجتماعی و جامعه هدف به اهمیت نقش بازرسان واقف می‌شوند، البته عملکرد و رفتار اجتماعی بازرس کار نیز بسیار مهم است؛ چرا که نوک پیکان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازرسین کار هستند.

غمگین تصریح کرد: پیشگیری از وقوع حوادث از مهمترین وظایف بازرسی کار است که هر چه نظارت ها دقیق تر و کاملتر باشند موجب کاهش حوادث ناشی از کار در محیط های کارگری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای استان خوزستان از سوی وزارت متبوع، ۳۴ هزار بازرسی در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با وجود کمبود امکانات و تجهیزات، امیدواریم با تلاش، پشتکار و همت همکاران بازرس کار در سطح استان به این عدد دست پیدا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به اهمیت ابلاغ ماده ۱۵۴ قانون کار در بازرسی از کارگاه ها و لزوم شناسایی کارگاه های مشکل دار اشاره کرد و گفت: خواستار رسیدگی به این قبیل موضوعات مهم در بازرسی از کارگاه ها هستیم.

غمگین یادآور شد: با توجه به اینکه عمده ترین موضوعات کار در بحث پیشگیری و حوادث در حوزه بازرسی کار است، باید در سرکشی ها دقت شود که قوانین کار، آیین نامه ها و دستور العمل ها به درستی اجرا شوند، چرا که هر چقدر بازرسین کار دقیق تر عمل کنند آیین نامه ها بهتر اجرا خواهد شد و نتیجه آن کاهش حوادث حین کار و ایجاد محیطی امن و سالم برای کارگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ نفر بازرس کار در استان خوزستان وجود دارد، اشاره کرد: این مسئله یک فرصت برای ما است؛ البته طی مکاتبه ای با وزارت خانه درخواست صدور مجوز جذب ۲۰ بازرس کار در استان خوزستان را مطرح کرده ایم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز