خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده مطرح کرد:

تعیین سهم آلایندگی دستگاه‌ها براساس طرح جامع/ برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا قرنطینه‌ها جدی‌گرفته شوند/ ادامه آهک‌پاشی در مناطق آبگرفته اهواز

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۴۵

معاون استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مساله آلودگی هوا، گفت: در موضوع آلودگی هوا در کل استان به ویژه در کلانشهر اهواز جلسات متعددی با تاکیدات و پیگیری‌های استاندار برگزار شد و از سال 96 پس از بحران گرد و خاک بهمن 95 فعالیت‌ها در حوزه مقابله با ریزگردها و کنترل آلاینده ها در اهواز و دیگر شهرهای صنعتی بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به بحث‌های مختلفی که پیرامون گیاه کونوکارپوس در اهواز شکل گرفت، اظهار کرد: همه تقصیرهای را ابتدا بر گردن کونوکارپوس انداختند. برای همین، دیگر منابع آلودگی به محاق رفت، پیرامون همین مساله جلسات متعددی با شرکت مناطق نفتخیز جنوب در کارگروه محیط زیست ذیل ستاد مدیریت بحران استانداری برگزار کردیم و باعث شد شرکت نفت اعتبارات و ردیف های بودجه ای برای بحث فلرهای نفتی تخصیص بدهد، البته طرح های خوبی را در این راستا نیز اجرایی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مساله آلودگی های صنعت نیشکر در استان، گفت: نیشکر براساس نظر کارشناسان حوزه بخش کشاورزی به علت سبزینگی که ایجاد می کند 2 برابر دی اکسید کربنی که موقع سوزاندن تولید می کند را از هوا دریافت کرده و به اکسیژن تبدیل می کند. برای همین فایده آن بیشتر از ضررش است. از سوی دیگر نیشکر در بحث کنترل ریزگردها بسیار کمک کننده بوده به شکلی که اگر نبود، بسیاری از مناطق تبدیل به کانون ریزگرد می‌شدند و اکنون می بایست مبالغ زیادی برای آن هزینه می شد.

وی بیان کرد: البته طی جلساتی که با مدیران نیشکر داشتیم برداشت آنها باید به برداشت سبز تبدیل شود و بنا شده که میزان برداشت سبز آنها به 40 درصد برسد و همچنان نیز انتظار می رود نیشکر در این حوزه همت بیشتری به کار ببندد.

حاجی زاده ادامه داد: در کمیته آموزش و پژوهش ستاد مدیریت بحران طرحی تحقیقاتی را مصوب کردیم که براساس این طرح جامع، سهم آلاینده ها مشخص می شود و براساس این سهم، دستگاه ها  موظف به کنترل آلاینده ها می شوند.

وی گفت: بخشی دیگر از مشکلات اساسی ما در حوزه حمل و نقل است، ماشین آلات ما قدیمی و فرسوده شده اند و باید این موضوع مد نظر قرار گیرد.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به اپیدمی ویروس کرونا در چین، بیان کرد: این اپیدمی در حال سرایت به نقاط مختلف جهان است. البته تاکنون با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده و عملکرد قرنطینه ها، موردی از این بیماری را نداشته ایم؛ ولی چون ما ارتباطات زیادی در حوزه مبادلات و اقتصادی با چین داریم انتظار می رود روی این مساله توجه جدی شود و هشداری به همه اعضاء شورای سلامت است و در مرحله پیشگیری باید قرنطینه ها را قوی کنیم. لذا اگر از الان اقدامات لازم را نداشته باشیم مشکلات زیادی با خود به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت آبگرفتگی های پس از باران در اهواز و شهرستان کارون، تصریح کرد: در برخی مناطق، پس زدگی فاضلاب و مشکلات آبگرفتگی وجود داشته است که باید مثل آبگرفتگی قبلی آهک پاشی انجام شود چراکه در شرایط دمای متغییر فعلی زمینه رشد باکتری ها و آلودگی فراهم است.

حاجی زاده در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی ما همچنان در بحث کنترل آلاینده ها به ویژه اهواز ادامه دارد و باید ادامه داشته باشد. شرکت مناطق نفتخیز جنوب باید تعهداتش را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز