خبرگزاری کار ایران

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان؛

از دو کتاب علی یار زارعی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۰۶

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب، سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان، از دو کتاب علی یار زارعی به نام های کلل کدسه(هلهله کوسه) و آرامستان لهستانی ها رونمایی گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، طی مراسمی، از ۲ اثر علی یار زارعی، نویسنده، محقق، کارگردان و پیشکسوت صدا و سیمای مرکز خوزستان به نام های کلل کوسه(هلهله کوسه) و آرامستان لهستانی ها رونمایی شد.

علی یار زارعی متولد ۱۳۲۴ از شهرستان هفتکل است که پس از اخذ مدرک فوق دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد؛ از سن ۱۲ سالگی شروع به نوشتن کرد و در سال ۱۳۴۲ اولین داستان خود را در مجله خوشه به چاپ رساند.

نمایشنامه هلهله کوسه این نویسنده خوزستانی در سال ۵۷ در جشنواره تئاتر کشوری به روی صحنه رفت و در سال ۱۳۶۰ دیگر اثر او با نام " به دنبال آفتاب" در نخستین جشنواره خوزستان مقام اول را کسب کرد.

زارعی از سال ۱۳۶۸ با نوشتن نمایشنامه های رادیویی فعالیت خود را در صدا و سیمای خوزستان آغاز نمود.

کتاب کلل کوسه(هلهله کوسه) از انتشارات الیما، آخرین اثر این داستان نویس است که به آیین باران خواهی برگرفته از رسوم بختیاری می پردازد.

کتاب آرامستان لهستانی های زارعی که به وسیله انتشارات برسم به چاپ رسیده است، داستانی تاریخی، عاشقانه در خصوص جنگ جهانی دوم و هجوم هیتلر به لهستان و اشغال بخشی از آن به وسیله نیروهای شوروی است.

کتاب "چینووی" با موضوع باورها و زندگی مردم خوزستان نیز دیگر اثر عرضه شده این نویسنده در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان می باشد.

گفتنی است، این آثار در کتابفروشی های معتبر اهواز به علاقه مندان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز