خبرگزاری کار ایران

حسینی‌بروجنی خبر داد:

تایید پنج طرح برتر مرمت بناهای تاریخی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۹۵

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت:در جلسه‎‌ای که به ریاست معاون میراث فرهنگی کشور به منظور بررسی طرح و برنامه‌های موفق مرمت کشور تشکیل، پنج طرح برتر مرمت بناهای تاریخی استان بررسی و تأیید شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی اظهار داشت: در این جلسه، طرح و برنامه‎های مرمت و باز زنده‌سازی بناهای "کاروانسرای خیرآباد" واقع در شهرستان بهبهان، "باغ امیرسپهدار" (باغ صمیمی) واقع در شهرستان رامهرمز، "سرای معین التجار" واقع در شهرستان اهواز، "سرای افضل" واقع در شهرستان شوشتر و "حمام شاه‎رکن‎الدین" واقع در شهرستان دزفول، از سوی اعضای جلسه، پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه مرمت میراث فرهنگی کشور، با دقت بررسی شد.

وی با بیان این‌که در این نشست، تکنیک‌های اجراشده و نحوه مدیریت هر پنج اثر تاریخی مورد تأیید هیأت داوران قرار گرفت، گفت: مقرر شد کلیه اسناد، طرح‌ها و مدارک مرتبط با نحوه مرمت آثار یادشده به منظور درج در کتاب "تجارب مرمت کشور"، به معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال شود.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خاطرنشان کرد: کلیه آثار پیش‌گفته در دهه ۸۰ خورشیدی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرمت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز