خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان؛

آیین تکریم کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۲۵

سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر خوزستان به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۳۰ دی‌ماه، سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر استان خوزستان با حضور مسئولان استانی در سالن همایش این اداره کل، برگزار شد‌.

آیین تکریم  کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی گام بعدی ما است

ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: خردادماه سال جاری، ۶۵ کارآفرین نمونه استان شناسایی و پس از بازدیدهای مستمر، به تهران معرفی شده و در نهایت، ۱۱ کارآفرین برتر و ۱۲ کارآفرین قابل‌تقدیر انتخاب شدند.

وی افزود: گام بعدی ما تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی است. چرا که خوزستان با دارا بودن ۵۰ سال سابقه در حوزه صنعت و تجارت، حق دارد در حوزه‌های ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

غمگین با اشاره به اینکه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با معاونت‌های مختلف که هرکدام به علت گستردگی کار، یک اداره کل محسوب می‌شوند، روزانه بیش از ۱۵ ساعت برای جامعه هدف گسترده خود کار می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم استانداری خوزستان با کمک‌های ویژه مالی به این اداره کل موجب افزایش بهره‌وری کارکنان و به‌تبع آن افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوع فراهم نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص شاخص‌های انتخاب کارآفرین برتر، عنوان کرد: رشد اشتغال طی سه سال، رشد فروش طی سه سال، بیمه بودن شاغلین و پرداخت حق بیمه، واگذاری مستندات اظهارنامه‌های مالیاتی، خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار، رشد صادرات محصول و ارزآوری، ازجمله این معیارها است.

وی گفت: برای ارتقای سطح اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان و ارتقا جامعه هدف خود تلاش می‌کنیم تا این استان را در حوزه این اداره کل به رتبه‌های برتر در کشور برسانیم.

غمگین افزود: کارآفرینان همواره به‌عنوان عامل تغییر مثبت در نظام اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند. امروزه با توجه به ماهیت تغییرپذیر سیستم‌های اقتصادی-اجتماعی جهان و همچنین وضعیت موجود اشتغال و بازار کار کشور، توجه به مقوله کارآفرینی به لحاظ اهمیت نقش مثبت آن در رشد و توسعه جامعه، امری ضروری و بنیادی است.

وی ادامه داد: کارآفرینی فرایندی است که از طریق آن فرد کارآفرین ضمن شناسایی فرصت‌ها از طریق نوآوری و پذیرش مخاطره ارزش جدیدی در حوزه اقتصادی یا اجتماعی به وجود می‌آورد و به دلیل تغییر و تحولی که در شیوه‌های متداول ایجاد می‌کند نقش مهمی در رشد و توسعه کشورها دارد. در همین ارتباط یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف خود، انجام فعالیت‌های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است.

غمگین اشاره کرد: بدین منظور اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود هرساله با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر استان و انتخاب برترین کارآفرین با معرفی به آحاد جامعه خصوصاً جوانان، اقدام به برگزاری آیین تکریم از کارکنان برتر استان خوزستان می‌کند تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت و توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید. این آیین محلی برای گرد هم آوردن کارکنان به‌منظور تقویت کانون‌های کارآفرینی و ارائه تجارب موفق کارآفرینان به جامعه به‌عنوان الگوی نسل جوان و کسب‌وکارهای نوپا است.

آیین تکریم  کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

در ادامه این برنامه، سید لطف‌الله سپهر، مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های گفتمان رهبری، توجه و اهتمام به تعاون است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در کشور توانست در ۸ سال دفاع مقدس اقتصاد کشور را مدیریت کند، گستردگی امر تعاون در کشور بود.

سپهر تصریح کرد: در دهه اول انقلاب، گستردگی و مسئولیت‌پذیری حوزه تعاون توانست در همراهی با نظام و دولت، اقتصاد جنگ را مدیریت کند.

وی ادامه داد: اکنون نیز برای گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری به همین نسخه پیشرفته نوین حوزه تعاون برای تحولی ماندگارتر و علم و نوآوری در بحث تعاون اهتمام فرمودند.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و حوزه علمیه، تأکید کرد: اشتغال و نگرانی‌های مردم، تأمین نیازمندی‌های جامعه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلاصه می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه مند و به‌روز باشد و از پتانسیل‌های کارآفرینان مجرب و با معلومات همراه با تیم علمی، کارآمد و کارشناس برای تحول در استان، در کنار مدیریت استفاده کند، شاهد تحولات بزرگی در استان خواهیم بود.

سپهر اشاره کرد: باید مشکلات کارآفرینان دیده شود. فاصله گرفتن از کاغذبازی‌ها، موانع سرمایه‌گذاری و عدم تأمین نقدینگی می‌تواند موجب تحولات بزرگ و خروجی‌های بیشتری در استان شود.

آیین تکریم  کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

در ادامه، نورالله حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: تولیدکنندگان در صورت مواجهه با مشکل می‌توانند به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقر است و یا از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح کنند. در این ستاد پس از بررسی مشکلات مطرح‌شده  مصوباتی آماده می‌شود که لازم الا اجراست و در صورت عدم اجرای آن توسط سازمان‌ها، اعلام جرم شده و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: این یکی از ابزارهایی است که در اختیار ما قرار دارد تا بتوانیم از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی در استان انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰ درصد صنایع بزرگ خوزستان بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اما گردش مالی بسیاری از واحدهای بزرگ‌ خوزستان خارج از استان است که یک مشکل بزرگ است.

وی در خصوص برنامه‌های آتی استان، عنوان کرد: بیش از ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که طرح‌هایی که در حوزه تبدیلی کشاورزی و قند، چغندرقند و ...همچنین صنایع پایین‌دست پتروشیمی در دستور کار است اما با محدودیت منابع مالی و صندوق توسعه ملی مواجه هستیم.

حسن‌زاده ادامه داد: یکی از راه‌های برون‌رفت ما از مشکلات، توجه به تولید و تکنولوژی داخل، پارک‌های علمی و فن‌آوری و صنایع دانش‌بنیان است.

وی تأکید کرد: طی این سال‌ها ما تکنولوژی را به کشور انتقال نداده‌ایم، بلکه تکنولوژی و ماشین‌آلات را خریداری کرده‌ایم که باید با توجه به صنایع دانش‌بنیان، و استفاده از ظرفیت نخبگان و پارک‌های علم و فناوری این بخش را تقویت کرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان مراسم از کارآفرینان برتر استان خوزستان تقدیر شد.

آیین تکریم  کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

آیین تکریم  کارآفرینان برتر خوزستان برگزار شد/ تلاش برای انتخاب کارآفرینان خوزستانی در سطح ملی

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز