خبرگزاری کار ایران

موسوی:

افتتاح موزه باستان‌شناسی ایذه زمینه‌ساز ثبت جهانی آثار تاریخی این شهر است

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۲۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: موزه باستان‌شناسی ایذه با شش سالن احداث شده و 300 آثار شاخص و دارای ارزش تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

به‌ گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت‌الله موسوی در حاشیه مراسم افتتاح موزه باستان‌شناسی ایذه اظهار داشت: پس از سه سال تلاش مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد بهره‌برداری و افتتاح موزه باستانی ایذه هستیم.

وی افزود: شهرستان ایذه پیشینه بسیار غنی دارد و از پایتخت‌های دوره ایلام باستان است. آثار منقول بسیاری در این شهرستان بدست آمده‎اندکه نیازمند معرفی بوده‌اند و هستند و محلی بهتر از موزه توانایی این آثار را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این موزه با شش سالن احداث شده است و 300 آثار شاخص و دارای ارزش تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت موزه باستان‌شناسی ایذه، تصریح کرد: ما دعوت می‌کنیم که علاقه‌مندان از این موزه دیدن کنند و با فرهنگ دیرینه ملی و باستانی ما و به ویژه با سرزمین تاریخی خوزستان آشنا شوند.

موسوی عنوان کرد: این موزه قطعاً توسعه پیدا خواهد کرد و سالن معرفی، کارگاه مرمت و آزمایشگاه‌های ویژه در  آینده در آن احداث خواهد شد و به این ترتیب زمینه‌ساز ثبت جهانی آثار ایذه را فرآهم خواهیم آورد.

گفتنی است، موزه باستان‌شناسی ایذه با حضور محمدحسن طالبیان معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد. این موزه، با مساحتی حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و فضای نمایشی در حدود هزار مترمربع با تعداد تقریبی ۵۰۰ اثر طی سه سال و با اعتباری بالغ بر 14میلیارد ریال به بهره‎برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز