خبرگزاری کار ایران

به همت مجتبی گهستونی؛

کتاب "خوزستان پشت خاکریز سیلاب" منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۰۸

به پاس قدردانی از تلاش جامعه خبری در پوشش رسانه ای سیلاب، کتاب «خوزستان پشت خاکریز سیلاب» با تالیف و گردآوری مجتبی گهستونی منتشر شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، "خوزستان پشت خاکریز سیلاب" عنوان کتابی است که یکصد گزارش، یادداشت و مصاحبه که درباره سیلاب بهار 1398 خوزستان توسط خبرنگاران و دیگر نویسندگان تهیه و در رسانه های استانی و کشوری منتشر شده است را بازتاب می دهد.

گردآورنده این کتاب و جمع آوری این 100 گزارش توسط مجتبی گهستونی از روزنامه نگاران با سابقه خوزستانی انجام شده است که در بحران سیلاب خوزستان در بهار 1398 بالغ بر 15 گزارش را در روزنامه های ایران و جام جم منتشر کرد.

مجتبی گهستونی گفت: عنوان کتاب "خوزستان پشت خاکریز سیلاب" به گزارشی تعلق دارد که در روزنامه جام جم به قلم اینجانب منتشر شده است؛ همچنین این کتاب توسط انتشارات ترآوا در 426 صفحه منتشر شد.

مؤلف و گردآورنده این کتاب افزود: علاوه بر انتشار یکصد گزارش، تحلیل و مصاحبه از 60 روزنامه نگار و تحلیلگر، عکس های «مهدی پدرام خو» از سیلاب، همچنین پیشخوان رسانه های کشور که در صفحه نخست خود سیلاب خوزستان را پوشش ویژه دادند، به همراه عکس خبرنگاران و عکاسانی که در بحران سیلاب سماجت فراوانی برای پوشش لحظه ای سیلاب داشتند منتشر شده است. علاوه بر «مهدی مرادی» که شعری درباره سیلاب سروده و در کتاب منتشر شده است، طراحی جلد این کتاب را «عادل اعطا» انجام داده است.

وی ادامه داد: کتاب مورد نظر به هیچ وجه سعی در نقد و یا تمجید مسئولان ندارد و با انتشار اصل گزارش های منتشر شده در مطبوعات و خبرگزاری ها و یا پایگاه های خبری به نقش تاثیرگذار رسانه ها در مواقع بحران برای تهیه گزارش می پردازد و ابعاد مختلف سیلاب خوزستان به واسطه گزارش های میدانی و همنشینی با مردم و یا گفت وگو با مسئولان را کنکاش می کند و تلاش دارد تا از جامعه خبری کشور تقدیر کند.

گهستونی یادآور شد: نتیجه سفر روزانه به برخی شهرها و دهها روستای درگیر سیلاب در خورستان باعث شد تا گزارش، مصاحبه ها و تحلیل های مختلف در رسانه های کاغذی و اینترنتی منتشر شود. تلاش برخی همکاران رسانه ای و سماجت آنها در تهیه مصاحبه میدانی و عکس باعث شد تا ترغیب به جمع آوری بخشی از صدها نوشتار منتشر شده در رسانه های استانی و ملی شوم.

این روزنامه نگار خوزستانی گفت: سیلابی که در خوزستان موجب شد تا به بیش از 250 روستا آسیب وارد شود و خسارت به 800 واحد مسکونی شهری و 8700 واحد مسکونی روستایی وارد بشود و آواره شدن 54 هزار دانش آموز و آبگرفتگی و تخریب 120 مدرسه را به دنبال داشته باشد، حتما باید مورد توجه رسانه ها در ابعاد مختلف قرار بگیرد. لذا حجم خسارت های وارد شده به خوزستان و گستردگی آن باعث شد تا افراد بی شماری دست به قلم برده و گوشه هایی از این بحران را یا گزارش کنند یا در مقام تحلیل گر، بررسی نمایند.

گفتنی است، در کتاب «خوزستان پشت خاکریز سیلاب» گزارش، مصاحبه، تحلیل و یادداشت هایی از حبیب الله بهرامی، ارمغان بهداروند، مرتضی آژند، دلال آلبوشهبازی، شهرزاد امیری، محمد باریکانی، مهناز بنی تمیم، ترانه بنی یعقوب، اکبر ترکان، ابوالقاسم رحمانی، امیرحسین رحمانی، سپیده رشیدپوریایی، زهرا رفیعی، فاطمه زورمند، سمیرا زمانی، مهتاب جودکی، مریم جم، زهرا چوپان کاره، حمید حاجی پور، روح الله حجازی، حسام الدین حسینی، سمیرا حسینی، علی حبیب نژاد، کبریا حسین زاده، یوسف حیدری، فرشید خدادادیان، محمد درویش، مهرنوش دژم، ندا رضاپور، محمد سرابی، لیلا شوقی، امین شول سیرجانی، عالیه شکربیگی، محمد صوفی، حمید ضیایی پرور، زهرا غفاری، الهام فخاری، زینب فرحانی، طیبه قاسمی، مهدی قمشی، زهرا کاظمی منش، رضا کربلایی، کوثر کریمی، پرویز کردوانی، ناصر کرمی، زهرا کشوری، شهرام گراوندی، مجتبی گهستونی، عطیه لباف، ستاره لطفی، فاطمه محمدنژاد، کاوه مدنی، فاطمه محمدزاده، لیلا مرگن، احمد مسجدجامعی، فریبرز مسعودی، علی رضا مغزی، نسترن یوسف بکیان، سید مصطفی هاشمی طبا، شهرزاد همتی و.... منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز