خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری خوزستان تاکید کرد:

لزوم‌ تاسیس مراکز مشاوره در محیط های کارگری برای مقابله با اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۶۸

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری استان خوزستان گفت: تا زمانی که مراکز مشاوره ای در شرکتها و سازمانها تاسیس نشود، مشکل بیماری اعتیاد و آسیب‌های آن در ادارات و جامعه به قوت خود باقی خواهد ماند؛ چرا که سم زدایی فیزیکی تنها ۵ درصد از روند ترک اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، داریوش مرادی در جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع مواد مخدر در محیط های کارگری که به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد، ضمن ارائه عملکرد ۶ ماهه این کمیته، در خصوص اهداف این جلسه، اظهار کرد: بررسی طرح های پیشنهادی پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کارگری و چگونگی تست غربالگری اعتیاد و آموزش در محیط های کاری استان از جمله اهداف این جلسه بود.

وی افزود: با توجه به اینکه کار پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری بسیار تخصصی است، باید از متخصصین و سازمان های مردم نهاد که تجربه کافی در این زمینه دارند، بهره جست، اما آنچنان که انتظار میرود این کار صورت نگرفته است.

مرادی ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران و مسئولین دستگاهها فکر می کنند افراد مبتلا به اعتیاد با 28 روز بستری در کمپ های ترک کاملا از لحاظ بیماری و ابتلا مواد مخدر سم زدایی می شود، در حالیکه این دیدگاه بسیار مردود و غیر علمی است.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری استان خوزستانتاکید کرد: سم زدایی فیزیکی که در کمپ های ترک اعتیاد انجام می شود تنها  5 درصد از سم زدایی است و 95 درصد مهم دیگر خدمات مشاوره ای و کارگاه های آموزشی و توزیع بسته های آموزشی بین کارکنان و خانواده های آنان است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مراکز مشاوره ای در شرکتها و سازمانها تاسیس نشود مشکل بیماری اعتیاد و آسیب های آن در ادارت و جامعه به قوت خود باقی خواهد ماند.

مرادی تصریح کرد: در آینده کمیته مذکور اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را به تصویب خواهد رساند که پیشگیری از اعتیاد بصورت علمی انجام شود و کلیه شرکت ها موظف می شوند از این سیاست های این کمیته برای حفظ سلامت محیط های کاری خود، پیروی کرده و از اقدامات جزیره ای و خود سرانه در امر مشاوره و آموزش به کارکنان خود و خانواده های آنان خودداری کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری استان خوزستان هدف از اجرای این سیاست را رسیدن به نتیجه مطلوب در امر پیشگیری از اعتیاد و حفظ سرمایه نیروی فکری و جسمی کارکنان و کانون گرم خانواده کارکنان عنوان کرد و گفت: در آینده آموزش پیشگیری بر مبنای شرایط کاری و موقعیت شغلی کارکنان شرکت طراحی و عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه مدیران شرکت ها ملزم به اجرای تصمیم گیری های آتی این کمیته هستند؛ چرا که این کمیته از ظرفیت بالای علمی و تخصصی برخوردار است و این آمادگی دارد که خدمات آموزشی و مشاوره ای را به دیگر شرکتها ارائه بدهد.

مرادی اشاره کرد: کمیته پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کارگری آمادگی دارد خارج از ساختار کمیته، از ظرفیت فکری و تجربه دیگر شرکتها نیز بهره گیری مطلوب نماید.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری استان خوزستان عنوان کرد: انتظار میرود مدیران برای جلوگیری از خسارات احتمالی مالی و جانی کارکنان خود توسط دیگر همکاران مبتلا به بیماری اعتیاد، با کمیته پیشگیری از اعتیاد استان خوزستان همکاری تنگاتنگ و صمیمی داشته باشند. همانطور که نمایندگان شرکت های عضو کمیته در امر پیشگیری در محیط های کاری دو گام از دستگاه های دولتی جلوتر هستند.

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان شرکت های کشت و صنعت امیرکبیر، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت صنایع فولاد خوزستان، پالایشگاه آبادان، عبادی و باوی کارشناسان پیشگیری از اعتیاد حضور داشتند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز