خبرگزاری کار ایران

غمگین مطرح کرد:

معرفی بنگاه های اقتصادی مشکل دار جهت دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران/شناسایی واحدهای اقتصادی مشکل دار خوزستان برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت متبوع، استان های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار و معوقات حقوق کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم بندی شدند که در این میان شرکت های خوزستانی جهت دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین در جلسه هماهنگی و اجرایی نمودن پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی مشکل دار دارای حقوق معوقه کارگران استان، که با حضور یحیایی مدیریت شعب بانک رفاه کارگران خوزستان و دیگر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی و واحدهای کارگری برای پرداخت معوقات حقوق کارگران خود، چندی پیش طی نشست معاون‌ اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با رؤسای بانک ها و مدیرعاملان بنگاه های اقتصادی، جلساتی داشتیم و در نهایت با پیگیری کمالی مشادر ویژه وزیر مقرر شد که براساس تصمیمات گرفته شده، استان های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار و معوقات کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم بندی شوند.

وی با بیان این که این تصمیم به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده است، افزود: در این ابلاغیه متقاضیان دریافت تسهیلات در استان خوزستان به بانک رفاه کارگران‌ معرفی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از شناسایی کلیه واحدهای  مشکل دار در استان برای اولین بار بصورت دقیق خبر داد و عنوان کرد: همانگونه که بارها تاکید شد، باید به گونه ای عمل شود که بنگاه های اقتصادی قبل از بروز بحران، مشکل آنها را شناسایی و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در استان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

غمگین ادامه داد: بر همین اساس حوزه روابط کار و اداره بازرسی کار را مکلف کردیم تا با بازرسی های موردی و بررسی های میدانی نسبت به شناسایی این واحدها اقدام نمایند. 

وی از برنامه ریزی برای تشکیل شورای هماهنگی، اقتصادی با مشارکت همه شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان خبر داد و گفت: این اداره کل در نظر دارد بیش از ۳۱ شرکت مربوط به شستا در خوزستان را به سرمایه گذاری در دو بانک رفاه کارگران و توسعه و تعاون هدایت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان‌کرد: حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار اصلی‌ترین اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان است.

غمگین عنوان کرد: همکاری و همراهی بیشتر بانک‌ها بویژه بانک‌ها و موسسات مالی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در پرداخت تسهیلات به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند بخشی از مشکلات واحدهای کارگری و بنگاه های اقتصادی را مرتفع نماید.

وی تاکید کرد: باید با رصد مداوم، واحدهای تولیدی و کارگری که نیازمند دریافت منابع مالی جهت حل مشکل حقوق معوقه گارگران خود هستند، شناسایی و جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

گفتنی است، در این نشست یحیایی مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان خوزستان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از جامعه کارگری، ارائه خدمات به این قشر زحمت‌کش را در اولویت برنامه‌های بانک دانست؛ همچنین گزارشی از روند جذب و  تخصیص اعتبارات اشتغالزایی بانک رفاه کارگران استان را ارائه کرد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز