خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر نفت؛

فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید افتتاح شد/راه‌اندازی ۴ واحد جدید تولید محصولات پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۱۰

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همچنین معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رسماً افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سورنا ستاری، صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه، به همراه بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با حضور در شرکت پتروشیمی تخت جمشید، فاز دوم این شرکت را افتتاح نمود.

با افتتاح فاز دوم این مجموعه پتروشیمی، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، ۴ واحد جدید تولید محصولات پتروشیمی نیز به چرخه تولید اضافه شد.

 در فاز دوم این مجموعه، واحد تولید PBR با ظرفیت تولید ۵۵۰۰۰ تن در سال، واحد تولید STPبا ظرفیت ۵۰۰۰ تن در سال، واحد تولید LATEX  با ظرفیت۱۸۰۰۰ تن در سال و واحد  PBRگرید HIPS با ظرفیت تولید ۱۸۰۰۰ تن در سال، به ظرفیت تولید سالانه این شرکت افزوده شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و هیئت همراه، سپس از شرکت پتروشیمی کارون بازدید نمودند.

شرکت پتروشیمی تخت جمشید با راه‌اندازی فاز دوم از نظر محصولات تولیدی به قطب الاستومری کشور تبدیل شده و با تولیدات متنوع و با مجموع ظرفیت ۱۳۱۰۰۰ تن در سال، علاوه بر تأمین نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور در بخش تایرسازی، چسب و رزین، تولید قطعات صنعتی، خودرو و پزشکی ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد.

این شرکت، اولین شرکت پتروشیمی با دانش High Tech می‌باشد که به‌صورت صددرصد بومی، طراحی و ساخته شده است و دانش فنی بسیار پیشرفته آن دستاورد بومی می‌باشد.

در حال حاضر با راه‌اندازی فاز دوم این شرکت، ظرفیت تولیدات با تنوع گریدهای موجود به ۱۳۱۰۰۰ تن در سال رسیده است و علاوه بر تأمین نیازمندی‌های کشور، مازاد آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

با راه‌اندازی این طرح، ایران از واردات اقلام مورد نیاز صنعت تایرسازی بی‌نیاز می‌گردد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز