خبرگزاری کار ایران

چنگلوایی مطرح کرد:

تولید ده برابری محصولات کشاورزی خوزستان با کشت های گلخانه ای

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۵۱

رئیس‌سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با استفاده از کشت های گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی این استان به ده برابر افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی اظهار داشت: توسعه گلخانه ها از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا بدون محدودیت تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود، افزود: کاهش مصرف آب به کمتر از یک دهم نسبت به کشت در فضای باز، افزایش میزان تولید به میزان ده برابر، تولید خارج از فصل با قیمت مناسب، از ویژگی های مهم این نوع کشت می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: کشت گلخانه ای ساماندهی بازار و جلوگیری از نوسان قیمت، افزایش بهره وری عوامل تولید و کمک به امنیت غذایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: ۲۰۹ طرح گلخانه ای در استان با مساحت ۹۵ و ۶ دهم هکتار در حال اجرا می باشد.

حسنی نسب عنوان کرد: ۷۰ و ۶ دهم میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی، کمیته فنی واعتباری برای ۱۱ طرح به مساحت  ۴ و نیم هکتار پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از خردادماه سال جاری تاکنون ۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده که شامل ۷ درصد سود برای مناطق کم برخوردار و ۹ درصد جهت مناطق برخوردار می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز