خبرگزاری کار ایران

‍ از سوی معاونت گردشگری خوزستان؛

شرایط و ضوابط حضور در جشنواره ملی گل نرگس بهبهان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۰۷

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان، شرایط و ضوابط حضور در این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره ‌‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غلام شجاعی امروز یکشنبه هشتم دی‎ماه با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان از 12 تا 14 دی‎ماه جاری برگزار می‎شود، اظهار کرد: براساس برنامه‎ریزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امسال برای برگزاری جشنواره ملی گل نرگس، سه استان دیگر شامل فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در کنار خوزستان به عنوان استان‎های معین انتخاب شده‌‎اند.

وی عنوان کرد: براساس برنامه‎ریزی‎های صورت‎گرفته، در حاشیه جشنواره گل نرگس، نمایشگاه صنایع دستی، نشست‎های علمی و تخصصی گل نرگس، کارگاه آموزشی، برنامه‎های آئینی و دیگر برنامه‎ها برگزار می‎شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: هتل‎ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرائی، صنایع دستی و هنری، دفاتر و شرکت‎های‌خدمات مسافرتی و گردشگری، طبیعت‎گردی، شرکت‎های سرمایه‎گذاری، جامعه‎ها و انجمن‎ها، آموزشگاه‎های مرتبط و دانشگاه‎ها، موزه‌‎ها و کاخ‎موزه‎ها، گروه‎های نمایش آئینی و موسیقی محلی و مزرعه‎داران گل نرگس، حوزه‎های مرتبط با نمایشگاه در جشنواره گل نرگس امسال هستند.

شجاعی محل برگزاری جشنواره را هتل مارون بهبهان اعلام کرد و افزود: زمان گشایش جشنواره ساعت 14 دوازدهم دی‎ماه خواهد بود؛ ضمن این‎که تاریخ درنظر گرفته ‎شده برای غرفه‎چینی نیز یازدهم دی‎ماه است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، روشنایی متعارف، یک عدد میز، دو عدد صندلی به همراه کتیبه سر در غرفه را از امکانات هر غرفه عنوان و گفت: تأمین اجاره غرفه، اسکان و پذیرائی افراد انتقال از محل اقامت به نمایشگاه و بالعکس بر عهده اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خواهد بود.

وی همچنین با بیان این‎که ثبت‎نام غرفه‎ها توسط معاونت گردشگری خوزستان و پس از ارسال مشخصات کامل، شماره تماس افراد و ارائه معرفی‎نامه از استان مربوط صورت خواهد گرفت، از استان‎های شرکت‎کننده درخواست کرد تا از اعزام افراد اضافی با هر عنوانی خودداری کنند.

شجاعی ساعت بازدید از نرگس‎زار بهبهان را از ساعت 9 تا 17 و ساعت کار نمایشگاه را 10 تا 20 اعلام و تأکید کرد: حضور استان‎ها یک روز قبل از آغاز جشنواره و همچنین در ساعت کار نمایشگاه در غرفه الزامی است.

وی ادامه داد: رعایت همه ضوابط و مقررات نمایشگاه و جشنواره و شئونات اسلامی برای غرفه‎داران و شرکت‎کنندگان الزامی است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: تعیین محل غرفه‎ها به عهده گروه اجرایی دبیرخانه جشنواره اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خواهد بود و به اداره‎کل هر استان و دفاتر خدمات مسافرتی به صورت مشترک یک غرفه 9 متری اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به این‎که هر استان می‎تواند نسبت به معرفی و اعزام گروه‎های هنری، موسیقی و آئین‎های سنتی به هزینه استان معرفی‎کننده اقدام کند، افزود: جدول زمانی اجرای برنامه‎ها پس از اعلام نهایی استان‎ها، تکمیل و اطلاع‎رسانی خواهد شد.

شجاعی با تأکید بر این‎که گروه‎های هنری معرفی‎شده از سوی استان‎ها باید دارای مجوز اجرای برنامه از ادارات‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوط باشند، خاطرنشان کرد: هزینه اسکان و پذیرائی گروه‎های هنری در مدت اجرای برنامه براساس برنامه زمان‎بندی شده برعهده استان خوزستان خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه توضیح داد: مکان مورد نیاز در فضای باز برای برپایی سیاه چادرهای عشایری و پخت غذاهای سنتی استا‎ن‎های عشایرنشین، به میزان حداکثر 25 مترمربع به صورت رایگان برای هر استان در نظر گرفته شده است؛ ضمن‎این‎که برای معرفی اقامت‎گاه‎های بوم‎گردی استان‎ها نیز، غرفه‎هائی در داخل سالن به تعداد محدود (هر استان یک اقامتگاه بوم گردی) به صورت رایگان پیش‎بینی شده است.

وی یادآور شد: به رستوران‎های سنتی استان‌ها برای عرضه غذاهای سنتی و همچنین به هتل‌های معرفی شده از سوی ادارات‎کل‌ استان‌ها یک غرفه 9 متری اختصاص داده خواهد شد.

شجاعی در ادامه به برگزاری کارگاه‎های آموزشی در دل هشتمین جشنواره ملی گل نرگس اشاره کرد و گفت: در تاریخ 13 دی‎ماه از ساعت 9 تا 12 کارگاهی با عنوان "اتیکت مدرن در صنعت مهمان‎نوازی" برپا خواهد شد؛ ضمن این‎که در همین روز از ساعت 14 تا 17 نیز دوره‎ای با عنوان "بازاریابی در گردشگری" تدریس می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز