خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش گردوغبار در خوزستان تا اواسط روز یکشنبه/ شاخص منتشر شده در فضای مجازی، ساعتی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۲۲

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شاخص های مطرح شده در فضای مجازی، ساعتی است در حالیکه برای سنجش میزان گرد و غبار باید میانگین ۲۴ ساعته را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، در ساعات پایانی شامگاه شنبه ۷ دی ماه، بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گرد و غبار در استان افزایش یافت تا آنجا که در ساعت ۲۳، تنها شهرهای دارای هوای پاک در استان، رامشیر(۱۴۴) و هندیجان(۱۱۷)، باشند.

همچنین هوای شهرهای اهواز( ۴۵۷)، بندر امام خمینی( ۴۳۱) و بندر ماهشهر( ۴۱۱) میکروگرم بر متر مکعب، آلوده ترین شهر های استان محسوب شدند.

اما بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست در ساعت ۲۴، میزان گرد و غبار کاهش یافت تا آنجا که تعداد شهرهای با هوای پاک افزایش یافت و میزان گرد و غبار در اهواز به ۴۱۰ میکروگرم‌ بر متر مکعب رسید.

محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان در توضیح این شرایط جوی به خبرنگار ایلنا، گفت: آلودگی جو بر دو گونه است، آلودگی صنعتی و آلودگی با منشا طبیعی. شاخص آلودگی با مقدار ۴۰۱ برای آلودگی صنعتی مقدار بسیار بالایی خواهد بود ولی این میزان برای آلودگی با منشاء طبیعی بستگی به شرایط اقلیمی منطقه دارد.   

وی افزود: آمار اعلام شده بر اساس سنجش ساعتی ارائه شده است و برای غبار با منشاء طبیعی باید میانگین ۲۴ ساعته در نظر گرفته شود که اگر بیش از ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب در یک روزِ کامل باشد، آلودگی هوا اعلام می شود.

سبزه زاری با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خوزستان، میزان گردوغبار حتی با میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ میکروگرم بر متر مکعب در میانگین ۲۴ ساعته، توسط مردم قابل تشخیص نیست، تصریح کرد: در میانگین ساعتی، طبق مصوبه مدیریت بحران در صورتیکه میزان غلظت گردوغبار بیش از ۷۰۰ میکروگرم بر متر مکعب باشد، آلودگی هوا اعلام‌ می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه ممکن است منشاء این‌ غبار کشورهای همسایه باشند، تاکید کرد: روز یکشنبه شرایط جوی پایداری در استان خواهیم داشت که باعث می‌شود هر گونه غباری (صنعتی و یا با منشاء طبیعی) به آرامی بر طرف شود، زیرا آسمان در این روز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و با افزایش انرژی خورشیدیِ رسیده به سطح زمین، انتظار کاهش آلودگی را تا اواسط وقت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز