خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده مطرح کرد:

لزوم تسریع در لایروبی کانال های فاضلاب/ مدیران خوزستان اعتقادی به پیشگیری ندارند/ باید ضعف های خود را بپذیریم

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۳۰۹

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همه شهرداران، مدیران خوزستان به ویژه شهر هایی که مشکل دفع آبهای سطحی دارند ملزم به لایروبی کانال های فاضلاب هستند؛ باید این کار را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده امروز شنبه ۷ دی ماه در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت وارده ناشی از بارندگی شدید اخیر به اماکن مسکونی، تجاری، خودروها و تاسیسات زیربنایی در سطح استان خوزستان به ویژه در شهرهای اهواز، کارون، آبادان و خرمشهر و پیگیری جبران خسارت وارده، که با حضور فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی در اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان به علت فقدان زیرساخت‌ها و اشتباهات رایج مدیران، دارای مشکلات عدیده ای است.

وی افزود: خوزستان با مدیریت عادی قابل اداره نیست. مدیران دستگاه‌های این استان باید به صورت جهادی با فکر و عمل و به صورت شبانه روزی و با تدبیر کار کنند.

حاجی زاده اشاره کرد: استانی که سه سال است در بحران مدیریت می شود باید ورزیدگی و آمادگی لازم را در مدیران به وجود آورده باشد که در مواقع بحران بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند؛ مدیری که شجاعت و کیاست نداشته باشد نمی تواند در خوزستان مدیریت کند.

وی با بیان اینکه باید ضعف های خود را بپذیریم، تصریح کرد: اگر قبول داریم که مردم ولی نعمت ما هستند باید ضعف های خود را با آنها در میان گذاشته، بپذیریم و برای اصلاح آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم وضعیت کشور از نظر منابع مالی شرایط خوبی ندارد اما با این حال در همین مدت زمان، خوزستان توانسته است بودجه قابل توجهی را برای حل مشکلات و معضلات خود جذب کند ولی این مشکلات چند دهه است که وجود دارد و اکنون سرباز کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران با بیان اینکه باید بپذیریم که شبکه فاضلاب خوزستان مشکل دارد، گفت: میتوان برای برخی مشکلات در حد بضاعت اقدام کرد، لایروبی کانالهای فاضلاب یکی از این اقدامات است.

 وی با اشاره به اینکه مدیران ما در کشور و خوزستان اعتقادی به مقوله پیشگیری ندارند، بیان کرد: مدیران حاضرند برای جمع کردن بحران هزینه کنند اما قبل از آن برای پیشگیری هزینه نمی کنند! چرا کانال های فاضلاب قبل از شروع بارندگی ها لایروبی نشده است؟

وی با تاکید بر رواج فرهنگ بیمه در استان، عنوان کرد: باید فرهنگ بیمه را در بین مردم رواج داد، چرا شرکت های بیمه پای کار نمی آیند؟ خسارت خانه ای که تا دو متر زیر آب رفته مگر با مبالغی که قرار است پرداخت شود، قابل جبران است؟!

حاجی زاده در خصوص مصوبه  دولت در مورد چگونگی پرداخت خسارت ها، خاطر نشان کرد: به ۳۵۰۰ واحد( ۲۵۰۰ واحد تعمیری و ۱۰۰۰ واحد احداثی) که آب خیابان وارد آنها شده و دچار آسیب شده اند، ۱۲ میلیون تومان بلاعوض برای اسکان موقت، ۱۲ میلیون تومان به منظور احداث واحد های مسکونی شهری و ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد تعلق گرفته است.

حاجی زاده ادامه داد: به واحد های احداثی روستایی، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان وام ۴ درصد برای احداث  واحد های روستایی تخریب شده و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای اسکان موقت آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: برای ۲۵۰۰ واحد های مسکونی شهری، روستایی، مسکونی و تجاری، ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام ۴ درصد مقرر شده است. همچنین5 میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام ۴ درصد برای تهیه لوازم‌ معیشتی خانگی و سرمایه ای ۳۵۰۰ خانواد، تعیین شده است.

وی بر لزوم هرچه سریعتر نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت خوزستان به منظور گندزدایی و سمپاشی مناطق دچار آبگرفتگی تاکید کرد و گفت: شهرداران و مدیران آب و فاضلاب استان خوزستان از امروز ملزم هستند تا عملیات لایروبی کانال های فاضلاب و معابر را آغاز کنند؛ باید برای دفع آبهای سطحی تدبیری اندیشیده شود ما نیز کمک خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز