خبرگزاری کار ایران

ثبت نام جشنواره ی جایزه فیروزه در خوزستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۴۹

پویایی و حیات هر جامعه‌ای وابسته به فرهنگ آن است و مردم بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند. هنگامی که مردم از الگوهای فرهنگی اصیل خود در بطن زندگی‌شان استفاده کنند، بی‌شک منجر به امتداد و انتقال الگوهای بومی خود به نسل آینده می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است تا از راه‌های گوناگونی، فرهنگ‌ ایرانی_اسلامی را میان اقشار مردم و به خصوص جوانان نهادینه کند، تا خانواده‌ها پس از آشنایی مجدد با الگوهای فرهنگی و متناسب با جامعه ایران اسلامی؛ در استفاده هر چه بیشتر آن‌ها تلاش کنند.

با توجه به این سیاست جشنواره فیروزه در تلاش است تا با معرفی محصولات فرهنگی ایرانی_اسلامی استفاده از آن محصولات را برای مردم عزیز خوزستان نهادینه و به عنوان الگویی کاربردی در خلال زندگی روزمره‌شان معرفی کند.

موارد و موضوعات جشنواره جایزه فیروزه در پنج بخش:

۱) موسیقی و نواها: تنها آثاری پذیرفته و داوری می‌شوند که در آن‌ها زبان‌ها و گویش‌های بومی استان خوزستان بکار گرفته شده باشد.

۲) کسب و کارهای نوپا (استارت آپ‌ها): کلیه‌ی افرادی که به حرفه و کارهای خلاق بومی_فرهنگی اعم از میراث فرهنگی، صنایع دستی،گردشگری و... مشغول هستند، امکان شرکت در جشنواره و ارسال آثار در این بخش را دارند.

۳) محصولات فرهنگی و هدایا: آثار مورد نظر در این بخش تنها آثار مربوط به استان خوزستان است.

لازم به ذکر است، غذاهای محلی در شمار محصولات فرهنگی محسوب نمی‌شوند.

۴) نوشت افزار: نکته حائز اهمیت در پذیرش اثر خلاقیت، کاربردی بودن و استفاده از فرهنگ بومی استان می‌باشد.

۵) تولیدات دیجیتال: تولید کنندگان اپلیکیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و یا تلفن همراه، مستندسازان و تولیدات کنندگان محتوای دیجیتالی پیرامون استان خوزستان می‌توانند آثار خود را در این بخش از جشنواره ارسال کنند.

نحوه ثبت نام: شرکت کنندگان در جشنواره فیروزه می‌توانند پس از ثبت نام در سایت محصولات خود را به اداره کل ارشاد خوزستان ارسال کنند.

اهداف جشنواره: جشنواره فیروزه بدنبال آن است تا استفاده از محصولات بومیِ فرهنگی و اصیل خوزستانی را به عنوان یک الگوی ماندگار برای نسل فعلی و نسل‌های بعدی در دل فرهنگ ما حک کند.

معیارهای داوری جشنواره: معیارهای انتخاب آثار و راه یابی به آثار برتر در جشنواره فیروزه‌ شامل 1-توجه به ارزشهای والای فرهنگ اسلامی - ایرانی 2-بهره برداری از نمادهای ملی و بومی 3-خلاقیت در طراحی و استفاده بجا از عناصر بصری 4-کیفیت تولید، مواد اولیه 4- سادگی و ارزانی رعایت اصول ایمنی و استانداردها 5-عدم کپی برداری از نمونه های خارجی و رقابت با کالاهای خارجی در بازار به منظور کاهش واردات آن است.

همچنین از دیگر معیارهای این جشنواره می‌توان به رشد مهارت های حرکتی- آموزشی و فکری جذابیت، کاربردی بودن و ایجاد ارتباط با مخاطب، برانگیختن حس کنجکاوی و تحریک قوه تخیل کارآفرینی و ارزش آفرینی، بهره گیری از توان طراحان و استعدادهای ایران اسلامی اشاره کرد.

ثبت نام حضوری در برای جشنواره ی جایزه ی فیروزه امکان پذیر شد، جهت ثبت نام حضوری به دبیرخانه ی جشنواره ی فیروزه ای به نشانی اهواز اداره کل ارشاد اسلامی استان خوزستان مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز