خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

ضرورت اجرای عملیات آهک پاشی جوهای روباز جهت پیشگیری از بیماری های واگیردار

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۹۲

استاندار خوزستان گفت: کار آهک پاشی، شستشوی معابر و لایروبی جوهای روباز با جدیت از سوی شهرداری ها انجام شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست شورای سلامت استان روز دوشنبه ۲ دی ماه با موضوع بررسی مشکلات مناطق دچار بحران آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست مسئولان علوم پزشکی و بهداشت استان گزارشی در خصوص نقاط آسیب پذیر که در صورت عدم انجام اقدامات لازم خطر بروز اپیدمی در سطح استان را در پی دارد ارائه دادند.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: کار آهک پاشی، شستشوی معابر و لایروبی جوهای روباز با جدیت از سوی شهرداری ها انجام شود. مدیرکل امور شهری استانداری شهرداران نقاط درگیر را ملزم به انجام عملیات آهک پاشی نماید.

وی افزود: همچنین شهرداران شهرهایی که درگیر بحران اخیر نبوده اند نیز در زمینه آهک پاشی و دادن امکانات در نقاط بحرانی با تقسیم بندی و برنامه ریزی که امروز توسط امور شهری استانداری انجام می شود مشارکت داشته باشند.

رئیس شورای سلامت استان تاکید کرد: بهداشت نیز موظف است به تعداد نقاط درگیر کارشناس ناظر حین انجام عملیات آهک پاشی مستقر نموده و تایید کار آهک پاشی شهرداری را به صورت مکتوب انجام دهد؛ کار از فردا باید شروع شود و من هم از عملیات آهک پاشی سرکشی خواهم کرد.

شریعتی ادامه داد: حتما در طول یک روز کل کار بایست انجام شود، چون اگر چند روز طول بکشد ریسک بروز اپیدمی و بیماری های واگیردار افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: آبفا نیز لوله هایی به قطرهای مختلف دپو کند تا در زمان بروز مشکل در خطوط در اختیار داشته باشد و پمپ هایی که نیاز به تعمیر دارند نیز از هم اکنون اقدام نماید.

استاندار خوزستان توضیح داد: در بارش سیل آسای هفته گذشته حدود ۱۷ میلیون متر مکعب فقط در پهنه اهواز بارش داشتیم خیلی کمتر از این رقم در گمیشان گلستان بارش بود که بحران گسترده ای به دنبال داشت. در خوزستان هم به همین منوال البته همه دستگاه‌ها کمک و همراهی کردند و خوشبختانه با سرعت نسبی خوبی این وضعیت بحرانی و مشکلات مدیریت و مهار شد.

شریعتی اظهار کرد: همه دستگاه ها از جمله سازمان آب و برق، شرکت ملی حفاری، شرکت گاز، مناطق نفت خیز، پالایشگاه آبادان، منطقه آزاد اروند، شرکت های آبفا، شهرداری، راه و شهرسازی و توسعه نیشکر همراهی و پشتیبانی خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: از دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه اقداماتی البته بدون برنامه ریزی انجام میشد، اما پس از آن با اشراف و بهره گیری از بدنه کارشناسی با تجربه و متخصص مشکلات مدیریت شد. حجم آب بسیار زیاد بود و کمتر کسی تصور میکرد در مدت چند روز جمع آوری شود.

استاندار خوزستان گفت: از سه شنبه بعد از ظهر وحدت فرماندهی ایجاد شد و اهواز با محوریت معاونت عمرانی استانداری و کارون با محوریت شرکت ملی حفاری تقسیم کار به صورت کارشناسی شده انجام شد که جای سپاسگذاری دارد، اما متاسفانه آنچنان که باید این اقدامات به عموم مردم اطلاع رسانی نشد.

شریعتی بیان کرد: علی رغم مشکلات و نارسایی ها و گلایمندی هایی که وجود دارد کار بسیار سنگین، تخصصی و قابل تقدیری در مدت کوتاهی انجام شد.

استاندار خوزستان توضیح داد: علاوه بر کمک بلاعوض ده میلیون تومانی و وام کم بهره ۳۰ میلیون تومانی به آسیب دیدگان پیگیر هستیم تعداد ۲ هزار پکیج لوازم خانگی از ستاد اجرایی فرمان امام تحویل آسیب دیدگان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز