خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر عنوان کرد:

بازسازی جان پناه برج کلاه فرنگی در شوشتر برای چندمین بار متوالی

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۷۵

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر گفت: برج کلاه فرنگی از آثار سیزده گانه جهانی شوشتر می باشد که از نظر بصری و تاریخی جلوه ویژه ای به این شهر کهن داده است، که متاسفانه طی دو سه روز گذشته شاهد تخریب جان پناه این اثر ارزشمند بودیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر، محمدرضا بهادری اظهار کرد: شهرستان شوشتر یکی از شهرهای تاریخی ایران است که به دلیل دارا بودن آثار تاریخی متعدد یکی از مهمترین نقاط گردشگر پذیر کشور است، اما مهمترین آثار جهانی این شهر گاها مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی افزود: برج کلاه فرنگی از آثار سیزده گانه جهانی شوشتر می باشد که از نظر بصری و تاریخی جلوه ویژه ای به این شهر کهن داده است، که متاسفانه طی دو سه روز گذشته شاهد تخریب جان پناه این اثر ارزشمند بودیم که موجب خدشه دار شدن روح فرهنگ همشهریان فهیم و فرهنگ دوست گردید، لذا از این رو اقدامات بازسازی را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر درباره اهمیت این بناهای تاریخی، گفت: همواره داشتن آثار این چنینی در هر کجای سرزمین پهناور کشورمان شناسنامه و هویت تاریخی ما می باشدکه از نیاکانمان بر جای مانده است و وظیفه ما حفظ و حراست از آنها می باشد تا بتوانیم به نحو مطلوب به دست آیندگان بسپاریم.

بهادری ادامه داد: ما در مجموعه پایگاه سازه های آبی تمام تلاش خود را در نگهداری و صیانت از این آثار گمارده ایم تا به عنوان قطب گردشگری خوزستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم و از همین رو، از تمامی شهروندان عزیز و محترم تقاضا داریم، همواره در نگهداری این آثار یاریگر ما باشند تا از اینگونه اتفاقات ناخوشایند جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز