خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت وگو با ایلنا :

احتمال شیوع بیماری‌های واگیر‌دار در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۸۹

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اگر خروج هرچه سریعتر آب، لایروبی و آهک پاشی در مناطق دچار آبگرفتگی انجام نشود، احتمال شیوع بیماری های واگیردار وجود دارد.

 مهرداد شریفی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار روده‌ای و وبا در مناطق آبگرفته بر اثر بارش باران شدید، خبر داد و افزود : در جلسه شورای سلامت در استانداری خوزستان در انتقاد به عدم حضور برخی مسئولان شهر اهواز، اعلام کردم با توجه به آبگرفتگی‌های شهر اهواز اگر ظرف مدت زمان لازم مداخلات مورد نیاز انجام نشود و آب‌های سطحی همراه با فاضلاب‌هایی که ممکن است صنعتی، بیمارستانی، کشاورزی و یا خانگی باشند، جمع آوری نشوند، لایروبی صورت نگیرد و نسبت به آهک پاشی اقدام نشود، ممکن است بیماری‌های روده ای منتشر شوند.

وی افزود: ما در مرکز بهداشت آمادگی های کامل را داریم و بازدیدها، نظارت ها و کنترل کیفی آب آشامیدنی به صورت منظم انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در توضیح خبر منتشر شده مبنی بر استفاده آب معدنی در اهواز، عنوان کرد: در مناطقی که دچار آبگرفتگی هستند و دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند، بهتر است از آب آشامیدنی استفاده شود تا از انتشار بیماری های روده ای جلوگیری شود.

وی در باره احتمال شیوع وبا به دنبال آبگرفتگی‌ها در اهواز، تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل قرار گرفتن در پیک سرما، عامل بیماری وبا رشد زیادی نخواهد داشت، ولی اگر مداخلات لازم به موقع انجام‌ نشود، شرایط برای شیوع بیماری‌ها مهیا می شود.

شریفی ادامه داد: شهرداری اهواز از ما خواسته است مناطقی که نیاز به آهک پاشی دارند را اعلام کنیم تا در مدت زمان مورد نیاز  اقدامات لازم جهت عدم شیوع بیماری ها را انجام دهد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: ما از مدیران محافظه کار نیستیم و در راستای مطالبه گری و خدمت به مردم عمل می کنیم و آنجا که سازمان های متولی رسالت خود را انجام نمی دهند تذکرات لازم را به عنوان مدعی العموم در حوزه سلامت می دهیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز