خبرگزاری کار ایران

موسوی اعلام کرد:

خسارت به ۶ اثر تاریخی خوزستان در بارندگی اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۶۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: بخشی از سقف‌های هتل تاریخی «قو» به دلیل آسیب‌هایی که از گذشته به آن وارد شده بود، در بارندگی‌های چند روز گذشته اهواز ریزش کرده‌ است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت الله موسوی اظهار کرد: بخشی از دیواره‌ی خانه «نجف‌خان» در شهرستان بهبهان نیز ریزش داشته و پایه‌های پل تاریخی «سید صالح» در شهرستان کارون زیر آب است و تا پایین نرفتن کامل آب، امکان بررسی وضعیت این پل تاریخی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین محوطه اطراف ساختمان هلال احمر خرمشهر زیرآب است و بخش‌هایی از آب حاصل از بارندگی وارد این ساختمان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان ادامه داد: بخشی از دیواره‌ها و تزئینات خانه تاریخی «افضل» در شهرستان شوشتر نیز دچار آسیب شدند و مناطق همجوار و بخشی از بنای تاریخی «دورقی» و حیاط خانه تاریخی «امین زاده» نیز در این سیل نشست کرده‌اند.

موسوی عنوان کرد: گرچه احتمالا با تخریب‌ها و شستگی‌هایی در برخی مناطق روبه رو هستیم، اما هنوز گزارش‌های رسمی و اطلاعات دقیقی از مناطق تاریخی آبادان، شوش، چغازنبیل، دزفول داده نشده است.

وی بیان کرد: به دلیل خاکی بودن محوطه‌های برخی از فضاهای تاریخی و جهانی مانند چغازنبیل یا شوش که در زمان بارندگی‌های کوچک نیز گل‌آلود می‌شوند، قطعا در شرایط حاضر، بازدیدها به کندی انجام می‌شود و حضور گردشگران را مختل می‌کند، اما خوشبختانه موزه‌ها این شرایط را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان خاطرنشان کرد: تا ثابت نشدن وضعیت آثار تاریخی و پایین نیامدن  آب به طور کامل، نمی‌توان دقیق‌تر درصد آسیب‌های وارد شده را تخمین زد یا اعتبار برای آن‌ها درخواست کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز