خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین جشنواره حصیر در خرمشهر/ فراخوان به زودی منتشر می‎شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۵۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر از برپایی اولین جشنواره حصیربافی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سجاد پاک‎گوهر با بیان این‎که رشته حصیربافی اصلی‌ترین صنایع‌دستی تولیدی خوزستان است و مهم‌ترین مراکز تولید آن در روستاهای این استان قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس، مجموعه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر تصمیم گرفت نخستین جشنواره حصیر خوزستان را با مشارکت بخشداری‌های مرکزی خرمشهر و مینوشهر برگزار کند.

وی با اعلام این‎که نیمه دوم اسفندماه این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: در این راستا، دبیرخانه‌ این رویداد نیز در محل فرمانداری خرمشهر به‌ منظور جلب مشارکت‌ دیگر ارگان‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره فعال خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر از ارسال فراخوان جشنواره از طریق بخشداری خرمشهر به همه دهیاری‌های شهرستان و بخشداری‌های استان خوزستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: طیف‌های گسترده‎ای از هنرمندان این رشته در جشنواره مشارکت کنند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری نخستین جشنواره حصیر استان در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای ایجاد انگیزه، توسعه صنایع روستایی و شهری، تبدیل منطقه به قطب حصیر استان، تولید بیشتر حصیر در منطقه و آمادگی به منظور عرضه تولیدات در ایام نوروز هم‌زمان با آغاز سفرهای نوروزی برگزار می‎شود.

پاک‎گهر، مشارکت در این جشنواره را بدون محدودیت عنوان کرد و افزود: همه فعالان در صنعت حصیربافی می‌توانند، در صورت اعلام آمادگی، تولیدات خود را در غرفه‌های تعیین‌شده عرضه کنند.

لازم به ذکر است که حصیربافی یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی است و قدمت آن پنج‎هزار سال برآورد شده است؛ به دلیل وجود نخلستان‌های وسیع در خوزستان، این صنعت در زمره مهمترین صنایع‌دستی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز