خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده:

در بحث پیش بینی و پیشگیری مشکل داریم/ لزوم حمایت دولتمردان در اصلاح زیرساخت‌های خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۵۸۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مشکل اصلی خوزستان در حال حاضر بحث زیرساخت های این استان بوده که نیازمند نگاه ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده، در جلسه ستاد مقابله با ریزگردها که شامگاه چهارشنبه ۲۷ آذرماه در استانداری خوزستان به ریاست عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در خوزستان، نبودِ زیرساخت ها است. ۳ روز است که شهرستان کارون و اهواز گرفتار آبگرفتگی هستند، انتظار داریم دولتمردان همچنان که در پدیده مقابله با ریزگردها به کمک خوزستان آمدند، در خصوص احداث کانال دفع آب های سطحی نیز به کمک استان بیایند.

وی افزود: قدمت لوله های آب در مرکز شهر بیش از ۷۰ سال است. به علت مشکلاتی که در ساختار شهرداری ها داریم و تجهیزات کم شرکت آب و فاضلاب در بحث های پیشگیری و پیش بینی مشکل داریم.

حاجی زاده تاکید کرد: تا قبل از گرد و غبار سال ۹۵ به علت مشکلات زیرساختیِ آب و برق مشکل داشتیم که با فرمان رهبری و پای کار آمدن دولت و مصوبه استثنایی فروردین ۹۶، با پیگیری های مصرانه مسئولین استان و دولت توانستیم دستگاه های مقابله با ریزگرد را تهیه کنیم.

با وجود بارندگی های خوب کانون های گرد و غبار تثبیت نشده اند

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: با اینکه بارش های سال گذشته خوب بودند، اما موجب تثبیت کانون‌های گرد و غبار نشدند.

محمد سبزه زاری ادامه داد: کمتر از یک ماه پیش از جهت جنوب شرقی بادی با سرعت حدود ۷ متر وزید که دید در اهواز را به دو کیلومتر رساند و این یعنی هنوز چشمه های گرد و غبار فعال هستند. یکی از علت‌های این فعالیت ها این است که جنس خاک به گونه ای است که با اولین تابش اشعه آفتاب، رطوبت خود را از دست می دهد.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و امسال الگوی جوی باعث شده که بادهای بالای ۲۰ متر در خوزستان نداشته باشیم که اگر اتفاق می افتاد باز هم گرد و غبار داشتیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز