خبرگزاری کار ایران

تصویب بازسازی ۱۰ هزار واحد از بافت فرسوده مسجد سلیمان از سوی هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۳۴

استاندار خوزستان گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور هیئت وزیران مصوب کرد تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی از بافت فرسوده شهرستان مسجد سلیمان در طی ۳ سال تا سال ۱۴۰۰ بازسازی و نوسازی شوند شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در شهرستان مسجد سلیمان حدود ۱۳ هزار واحد بافت فرسوده داریم که تعداد هزار و ۴۳۰ واحد در زلزله آسیب دید و قرار شد مورد بازسازی قرار گیرد، همچنین تعداد هزار و ۴۳۰ واحد از بافت فرسوده مسجد سلیمان به وزارت نفت محول شده است که تعداد ۵۰۰ واحد تکمیل شده و ۹۰۰ واحد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد و ده هزار واحد هم با مصوبه دولت نوسازی و بازسازی خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: براساس این طرح به هر واحد مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد همچنین وام های کم بهره برای بازسازی و نوسازی این واحدها اختصاص می یابد که ما به تفاوت سود این وام ها توسط دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: کار ساخت این ده هزار واحد به بنیاد مسکن خوزستان سپرده شده است، همچنین بنیاد مسکن مازندران نیز معین خوزستان در اجرای طرح خواهد بود و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته ساخت هزار واحد در سال جاری، ۴۵۰۰ واحد در سال ۹۹ و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: این کار جزو اقدامات بی نظیر دولت محسوب می‌شود که با وجود تنگناهای مالی این خدمت را به مردم شریف مسجد سلیمان ارائه خواهد داد تا علاوه بر بازسازی بافت فرسوده، این شهر در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله مقاوم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز