خبرگزاری کار ایران

بهرامی نیا:

لزوم تامین اعتبار برای اصلاح ۱۳۲ نقطه حادثه خیز در خوزستان/ افزایش دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۶۰۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: برای اصلاح ۱۳۲ نقطه حادثه خیز در خوزستان نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالیکه کل اعتبارات ما کمتر از ۳۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلام عباس بهرامی نیا امروز شنبه ۲۳ آذرماه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل راهداری و رانندگان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در یک سال گذشته بخش حمل و نقل به صورت جدی در گیر موضوعات گوناگونی بوده است.

وی افزود: حدود ۸۵۲ میلیارد تومان خسارت بر اثر سیل به بخش راهداری وارد شد که پس از راستی‌آزمایی منجر به ابلاغ اعتبار شد. اکنون پروژه های سیل در اولویت های اصلی اداره کل راهداری قرار دارد.

بهرامی نیا با بیان اینکه مطالبات مردم در خصوص خسارات ناشی از سیل حق مردم است، ادامه داد: پروژه های سیل در قالب ۷۰ طرح تعریف شده است. راه های حاشیه رودخانه های کارون، دز و کرخه و راه‌های روستایی بیشترین آسیب را در جریان سیل دیده اند. اگر شرایط جوی به ما اجازه دهد با برنامه ریزی هایی که انجام داده‌ایم تا پایان سال مالی این پروژه‌ها به سرانجام خواهد رسید.

وی در خصوص اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل در ایام سیل، تصریح کرد: ۴۵۳ دستگاه ماشین آلات این سازمان در ایام سیل مشغول به کار بوده  و ۷ استان معین نیز در این مدت کمک کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اشاره کرد: راهداری زمستانه با توجه به اینکه استان درگیر بارش‌های باران و در دو شهرستان درگیر برف است، فعالیت می کند و در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیروی انسانی در محورهای استان در حال انجام وظیفه هستند که از انسداد محورها بر اثر بارش باران و برف جلوگیری کنند و تا کنون دو بار در گردنه تاراز که برف گیر است، برف‌روبی انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در محورهای منتهی به دو مرز چذابه و شلمچه یادآور شد: با نزدیک شدن ایام اربعین محورهایی که به این دو مرز منتهی می شوند علاوه بر کارهای مستمری که انجام می‌شود، با نصب علائم ایمنی، خط کشی، نصب نیوجرسی، رفع نقص مربوط به علائم، به صورت ویژه در این ایام انجام شده است، همچنین امسال ۸۰۰ کیلومتر خط کشی طی ۲ ماه در مسی های منتهی به این دو مرز انجام شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه در جهت ارتقاء ایمنی در محورهایی که بار ترافیکی زیادی دارند تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: البته پروژه های عادی از جمله لکه گیری و روکش آسفالت و ... نیز در طول سال در تمام شهرستان ها انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: دو پروژه در پایانه های مرزی در دست اجرا داشتیم که تکمیل محوطه سازی پایانه مرزی چذابه کمی به تعویق افتاد و اکنون پیمانکار مشغول تکمیل آن است تا مشکلی از لحاظ زیرساختی در مسیر چذابه نداشته باشیم؛ همچنین در مرز شلمچه نیز با توجه به اینکه این مرز بیشترین تردد بعد از پایانه مهران را دارد، با کمبود گیت های ورود و خروج مواجه بودیم که با اضافه کردن ۲۴ گیت رفت و برگشت در اربعین امسال مشکلی در ورود و خروج زائرین نداشتیم.

وی همچنین در خصوص مجتمع های خدمات رفاهی به عنوان محل استراحت مسافرانی که از محورها عبور می کنند، بیان کرد: ۵ مجتمع خدماتی رفاهی آماده بهره‌برداری است که با افزایش آنها تعداد مجتمع های خدمات رفاهی در سطح استان به ۴۸ مجتمع خواهد رسید که در سطح کشور رتبه اول تعداد خدمات رفاهی در بین استان‌ها را خواهیم داشت.

بهرامی نیا ضمن بیان اینکه سه پاسگاه پلیس راه جدید احداث کرده‌ایم، توضیح داد: پلیس راه اهواز-بندر امام خمینی(ره)، بهبهان-گچساران و ایذه-لردگان که دو پلیس راه آن مستقر و یکی از آنها در این هفته استقرار خواهد یافت. همچنین احداث ۵ پاسگاه دیگر نیز مصوب شده که دو پاسگاه آن به صورت جدید احداث شده و ۳ پاسگاه دیگر بازسازی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص سیستم های حمل و نقل هوشمند، افزود: سعی کردیم در این حیث رشد خوبی داشته باشیم در سال های گذشته تعداد دوربین ها ۱۲ عدد بود و اکنون این تعداد به ۵۲ دوربین نظارتی و تصویری رسیده است که شرایط ترافیکی محور را به صورت آنلاین نشان می‌دهد و هدف ما رساندن این تعداد به ۶۰ دوربین است تا کل شریان‌های اصلی مانیتورینگ شوند.

بهرامی نیا تعداد دستگاه‌های تردد شمار فعال را ۱۰۴ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد تا پایان سال به ۱۱۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: سیستم های توزین در حال حرکت که در حال حاضر چهار سیستم است به شش سیستم  افزایش خواهد یافت این سیستم ها اضافه تناژ کامیون هایی که حامل  بار هستند حامل بار هستند را در محورها به صورت آنلاین گزارش می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در یک سال گذشته، بیان کرد: ۵۰ دوربین دیگر در حال تکمیل و اضافه شدن به این سامانه است. ما درصدد هستیم تا تعداد این دوربین ها را تا پایان سال به ۷۵ عدد برسانیم و برای اردیبهشت ماه سال آینده برای رسیدن به ۹۴ دوربین هدف‌گذاری کرده‌ایم که می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل سرعت داشته باشد.

بهرامی نیا در خصوص عملکرد دوربین های جدید، توضیح داد: دوربین های جدید به صورتی نیست که اگر نزدیک دوربین سرعت را کم کنید جریمه نشوید این دوربین ها یکبار سرعت لحظه ای را حساب می کنند و در مرتبه دوم سرعت متوسط مابین دو دوربین را محاسبه می کنند فاصله بین هر دو دوربین ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر است که اگر در این فاصله از سرعت مطمئن تخطی کنید شاید تا ۵ بار هم جریمه شوید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: براساس آمار پلیس راه سهم جاده در تصادفات رانندگی زیر یک درصد است. هر جاده براساس سرعت طرح ساخته می شود سرعت مجاز در جاده روستایی آسفالت شده حداکثر ۵۰ کیلومتر است، اما آیا واقعا با همین سرعت در این جاده رفت و آمد می شود؟

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی ما سرقت تابلوهای علائم و گاردریل ها است، خاطرنشان کرد: از زمانی که این آهن آلات گران شده‌ این سرقت ها نیز افزایش یافته است.

بهرامی نیا ضمن بیان اینکه در ایام اربعین ۱۰۵ نفر در جریان تصادفات جاده ای فوت شده اند، گفت: در هشت ماهه سال ۹۷، ۴۳۷ نفر فوت و در ۸ ماهی سال ۹۸،  ۴۷۶ نفر فوت شده اند، البته ۱۲ درصد هم افزایش تردد داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در وضع حمل و نقل با آن مواجه هستیم حمل کالاهای اساسی است. حمل و نقل حجم زیادی از کالاهای اساسی که وارد بندر امام و منطقه ویژه اقتصادی می شوند، یکی از اولویت‌های راهداری است.

بهرامی نیا تصریح کرد: در هشت ماه گذشته ۱۰ میلیون تن کالا از مجموعه کالاهای اساسی را حمل کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته ایم. از آنجا که خوزستان اولین تولید کننده گندم است نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید شده است که حمل این کالاها بر عهده راهداری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۸۰۰ هزار تن چغندر قند تولید شده  و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تره بار از شمال استان نیز حمل شده است. با بسیج امکانات و هماهنگی با سایر استان‌ها کمک شد که مشکلی در خصوص حمل و نقل کالاهای اساسی در سطح کشور نداشته باشیم و این کار به خوبی انجام شد، البته در حال حاضر کشتی های زیادی در بندر پهلو گرفته اند و باید به اقصا نقاط کشور حمل می شوند و کار هنوز ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۲۰۰ دستگاه مبادرت به حمل کالاهای اساسی می‌کنند، تاکید کرد: روزی ۳۰۰ هزار کامیون از بندر امام خمینی بارگیری می کنند. طی ۲۴ ساعت ۶۵۰ هزار تردد در محورهای استان صورت می گیرد که ۷ درصد آن وسایل نقلیه سنگین است، همچنین ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی انجام شده است که در خوزستان به دلیل مشکلات آب و هوایی این خطها زود کدر می شوند.

بهرامی نیا در خصوص مطالبات رانندگان ماشین های سنگین، گفت: یکی از مطالبات آنها بیمه تکمیلی بود که ۶۰۰ هزار راننده در مرحله اول بیمه تکمیلی شده و اکنون نیز شرایطی فراهم شده که اعضاء خانواده آنها نیز از دی ماه پیشرو مشمول بیمه تکمیلی شوند؛ همچمین به ازای هر ۱۵ هزار کیلومتر طی مسافت، یک جفت لاستیک به رانندگان می‌دهیم، ۱۵ هزار کیلومتر معادل هفت بار رفت و آمد به تهران است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۲ نقطه پرحادثه در استان داریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم این نقاط را اصلاح کنیم به ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم در حالی که کل اعتبارات ما کمتر از ۳۰ میلیارد تومان است، البته نقاط پرحادثه آشکارسازی شده و قبل از اینکه راننده به آن مقطع برسد با علائم هشدار دهنده اطلاع رسانی شده است نقاط پرحادثه هر ۵ سال یکبار به روز می شوند، البته نیاز است که اصلاح هندسی کامل شوند، اما با این امکانات و اعتبارات قطعاً امکان این کار وجود ندارد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز