خبرگزاری کار ایران

برنامه‎های پایگاه چغازنبیل در هفته پژوهش تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۸۹

مدیر پایگاه چغازنبیل و هفت‎تپه از برپایی برنامه‎های متنوع از سوی این پایگاه به مناسبت هفته پژوهش با هدف ترویج فرهنگ پژوهش کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، عاطفه رشنویی هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهشی در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ پژوهش کاربردی و حمایت از نقش‎آوران اصلی عرصه پژوهش از اهداف اولیه این پایگاه میراث جهانی است.

وی بیان کرد: در راستای همین اهداف تصمیم گرفتیم به مناسبت هفته پژوهش برنامه‎هایی را در این پایگاه برگزار کنیم که شروع این برنامه‎ها از 20 آذرماه ساعت 9 با بازدید آموزشی دانشجویان دانشکده باستان‎شناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز از پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه انجام گرفت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به سایر برنامه‎های این پایگاه به مناسبت هفته پژوهش، گفت: شنبه 23 آذرماه 98 از ساعت 9 تا 11 کارگاه آموزشی "مستندنگاری آثار تاریخی به روش فتوگرامتری با بهره‎گیری از تکنولوژی‎های نوین" با تدریس چهارلنگ در آتلیه GIS دانشگاه صنعتی جندی‎شاپور دزفول برگزار می‎شود.

وی افزود: در ادامه و در همین روز و مکان از ساعت 11 تا 12 ارائه "بررسی فرآیند تحلیل رفتار یک بنای تاریخی در قالب دو بخش آسیب‎شناسی کیفی و کمی" توسط بستانی انجام می‎شود.

رشنویی عنوان کرد: نشست تخصصی "معرفی ظرفیت‎های پژوهشی پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎‌تپه" نیز عنوان برنامه دیگری است که به مناسبت هفته پژوهش توسط این پایگاه از ساعت 10 تا 12 و 15 تا 17 یکشنبه یکم دی‎ماه با سخنرانی اینجانب، نجمه بستانی و مهرنوش زاده‎دباغ در محل دانشگاه هنر تهران برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین برنامه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه به مناسبت هفته پژوهش نیز چهارشنبه چهارم دی‎ماه برپا می‎شود که طی آن کارگاهی آموزشی تحت عنوان "کاربرد سایت‎های تخصصی سنجش از راه دور" با تدریس ملک‎شاهی از ساعت 9 تا 12 در محل پایگاه میراث جهانی چغازنبیل برگزار می‎شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه در ادامه تصریح کرد: هدف پایگاه از برگزاری نشست‎ها و بازدیدها در طی هفته پژوهش، معرفی توانمندی‎های پژوهش و فناوری مرکز مطالعاتی پایگاه میراث جهانی، معرفی ظرفیت‎های مقفول‎مانده پژوهشی در پایگاه و فراهم‎آوردن فضای همکاری بین پژوهش‎گران آزاد و دانشگاه‎ها و دانشجویان در راستای اهداف پایگاه و نهادینه کردن نقش عملکردی پایگاه در جامعه علمی مرتبط است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست‎ها و بازدیدها در پیشبرد اهداف کلان این پایگاه میراث جهانی تأثیر عمیق و مفید داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز