خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تأکید کرد:

لزوم توجه بیشتر به احداث کانال‌های سیلاب‌بر در خوزستان/ حل مشکل فاضلاب اهواز، نیازمند عزم ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۹۳

استاندار خوزستان گفت: احداث کانال های سیلاب بر برای کنترل سیلاب بسیار ضروری است و امیدواریم اعتبار لازم برای این کار و حل مشکلات زیر ساختی فاضلاب اهواز، تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۱۷ آذرماه با حضور اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن مدیریت بحران استانداری خوزستان  برگزار شد، اظهار کرد: همه امور مربوط به بازسازی پس از سیل با برنامه ریزی در حال انجام است و لازم است با توجه به بارش های پیش رو به روند کار سرعت بخشیده شود.

وی افزود: اگرچه میزان بارش ها نسبت به سال گذشته کمتر است، اما نسبت به متوسط سال گذشته افزایش داشته است و امیدواریم این شرایط نرمال ادامه پیدا کند تا هم سدها پر آب شود و هم یک سال پربار بدون خسارت را داشته باشیم.

شریعتی ادامه داد: پایداری و مقاومت ما در حوادث پیش رو نسبت به گذشته بیشتر شده است؛ چراکه تجارب زیادی در مواجه با بحران کسب کرده ایم.

استاندار خوزستان با تاکید بر حل مشکل کانال های سیلاب بر در کنترل سیلاب، تصریح کرد: اگر دبی آب از یک‌ میزانی بالاتر رفت از طریق این کانال ها به مراکز ریزگرد و دشت ها هدایت خواهد شد، ما در حوزه های زهره و مارون کانال سیلاب بر داریم و نگران وقوع سیل در این حوزه های آب ریز نیستیم، اما در حوزه های کرخه و دز و کارون کانال سیلاب بر نداریم و اگر ورودی رودخانه بیش از حالت متعارف بود و ذخیره سد بیش از حد مجاز شود مجبور به رهاسازی آب خواهیم شد که اگر این کانال ها نباشد این رهاسازی ها خسارت به بار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: اگرچه دستورات خوبی در خصوص احداث این کانال های  سیلاب بر داده شده اما شرایط کشور برای تخصیص هزینه های آن خوب نیست؛ ولی این کار باید انجام‌ شود و بسیار ضروری است. کانال سیلاب بر خسرج اگر احداث شود میتواند تا ۹۰۰ متر مکعب برثانیه آب را به سپت تالاب ببرد و از تخریب جلوگیری کند.

شریعتی بیان کرد: بحث فاضلاب اهواز یک بحث جدی و اساسی است و با تاکید مقام‌ معظم رهبری اقدامات زیر ساختی در آب و فاصلاب هم نسبتا پیشرفت خوبی داشته است، اما این کار نیازمند یک عزم ملی است و نیاز است از یک مسیری اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز