خبرگزاری کار ایران

تخریب یک باب کوخه شکار پرندگان در بخش الوارگرمسیری اندیمشک

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۳۱

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک گفت: نیروهای یگان اداره محیط زیست اندیمشک طی گشت و کنترل در بخش الوار گرمسیری- جاده پلاژ، یک باب کوخه را شناسایی و تخریب کردند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سعید عیدی گماری اظهار داشت: در این مأموریت تیم کارشناسی اداره که به منظور پایش و نظارت بر برخی آلودگی های زیست محیطی صنایع به منطقه قلعه نار واقع در بخش الوار گرمسیری عزیمت کرده بود، با گزارش یکی از دوستداران محیط زیست موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از چند ساعت گشت زنی محل کوخه شناسایی و سپس تخریب نمودند.

وی افزود: در عملیات کشف این کوخه‌  شکارچیان  از محل متواری شدند و  ادوات آنان کشف و ضبط شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک بیان کرد: با توجه به اینکه مهر تا آذرماه هر سال فصل کوخه نشینی شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری در این منطقه  است، مأمورین اداره حفاظت محیط زیست در این ایام گشت و کنترل های مستمر انجام می‌ دهند.

گفتنی است، کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است که همزمان با فصل مهاجرت، سودجویان دست به کار شده و برای زنده‌گیری و فروش آن‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس درکوخه می‌نشینند و دام پهن می‌کنند.

کوخه گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.

در جلوی کوخه چند رشته تور پهن می شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قرار دادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و درنهایت پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز