خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری رئیس ستاد انتخابات خوزستان مطرح شد:

ثبت نام ۸۹۳ نفر از خوزستان در انتخابات مجلس/ آغاز بررسی صلاحیت ها از فردا/ کمک کنید مردم با صندوق های رای قهر نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۷۶۸

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۸۹۳ از حوزه های مختلف خوزستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند و از فردا بررسی صلاحیت داوطلبین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی حسین حسین زاده شامگاه شنبه ۱۶ آذرماه در نشست خبری ستاد انتخابات خوزستان با اصحاب رسانه به منظور ارائه آمار نهایی از ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  ۸۲۸ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از استان خوزستان ثبت نام کردند در حالیکه تعداد ثبت نام کنندگان در دوره پیشین ۶۲۳ نفر بود.

وی افزود: از این تعداد ۷۰ نفر دارای مدرک دکترا و مابقی مدرک کارشناسی ارشد که آخرین مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات مجلس است را دارا هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: ۲۴۰ نفر از ثبت نام کنندگان، ایثارگر، ۶۶ نفر خانم و ۴۵۰ نفر در رده سنی میان ۳۰- ۴۰ سال هستند.

حسین زاده ادامه داد: ۴۰ نفر از این تعداد دارای سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۱۸۶ نفر نیز سابقه داوطلبی دارند.

وی در خصوص آمار ثبت نام داوطلبین به تفکیک روز در استان، یاد آور شد: داوطلبین طی ۷ روز، از ۱۰ الی ۱۶ آذر ماه با مراجعه به فرمانداری مجاز به ارائه مدارک و ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که به تفکیک: در روز اول ۵۳ نفر، روز دوم ۶۰ نفر، روز سوم ۸۲ نفر، روز چهارم ۱۰۴ نفر، روز پنجم ۱۵۳ نفر، روز ششم ۱۴۵ نفر و روز هفتم ۲۳۱ نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص آمار نهایی ثبت نام شوندگان در حوزه های مختلف استان خوزستان، بیان کرد: ۲۷۹ نفر در حوزه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون- ۶۴ نفر در حوزه آبادان- ۵۶ نفر در حوزه اندیمشک- ۷۸ نفر در حوزه ایذه و باغملک- ۵۲ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی، ۴۵ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری- ۳۵ نفر در حوزه خرمشهر- ۶۱ نفر در حوزه انتخابی دزفول- ۴۱ نفر در حوزه انتخابی دشت آزادگان و هویزه- ۴۰ نفر در حوزه انتخابی رامهرمز و رامشیر- ۲۵ نفر در حوزه انتخابی شادگان- ۳۰ نفر در حوزه انتخابی شوش- ۳۰ نفر در حوزه انتخابی شوشتر و گتوند و ۵۷ نفر در حوزه انتخابی مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  ثبت نام کردند و تا کنون از حوزه شادگان نیز یک نفر انصراف داده است.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها از فردا آغاز می شود، تاکید کرد: هیات اجرایی متشکل از ۸ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل در ۱۴ حوزه انتخابی اصلب از میان معتمدبن مورد وثوق فرمانداران انتخاب شده و علاوه بر وظیفه اصلی خود، وظیفه بررسی صلاحیت های داوطلبین را به مدت ۱۰ روز دارند و مابقی ۵۷ هیات اجرایی سایر وظایف هیات های اجرایی را انجام می دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اشاره کرد: از طرف قوه قضاییه، شیخ سعدی به عنوان قاضی رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در خوزستان انتخاب شده است تا با هر گونه تخلفی بدخورد لازم انجام شود.

حسین زاده گفت: یکی از مهمترین مباحث در انتخابات، میزان رضایتمندی اجتماعی است؛ همه ما باید کمک کنیم با توجه به شرایط کشور، سطح مشارکت مردمی را افزایش دهیم؛ مشکل ما زمانی است که مردم با صندوق های رای قهر کنند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز