خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

بندر ماهشهر میزبان نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۵۷۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برگزاری نخستین همایش سراسری ثبت آثار و بناهای صنعتی و تاریخی کشور در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، سیدحکمت‎اله موسوی امروز چهارشنبه 13 آذرماه اظهار کرد: این همایش تخصصی 16 و 17 آذرماه جاری با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی، کارشناسان این دفتر، اعضاء شورای ملی ثبت آثار کشور، پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی و مسئولان میراث فرهنگی خوزستان در بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‎که محوریت این همایش، ثبت آثار ارزشمند حوزه صنعت در سطح کشور است، افزود: در این همایش دو روزه، پرونده ثبتی آثاری نظیر سدها، کارخانجات، تأسیسات و نظایر آن‎ها و همچنین ایستگاه‎ها و پل‎های راه‎آهن ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تصریح کرد: این نشست با حضور 26 استان کشور به میزبانی فرمانداری بندر ماهشهر، صنایع ملی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر، اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر برپا می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: 135 پرونده از استان خوزستان و 115 پرونده از 25 استان دیگر طی این همایش توسط کارشناسان حوزه میراث غیرمنقول بررسی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز