خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای هماهنگی آب و برق خوزستان عنوان شد:

ورود سامانه بارشی از اوایل روز جمعه به خوزستان/ ۷۷ درصد کاهش بارش‌ها نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۰۲۳

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارش‌ها در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۷ درصد کاهش روبه رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد ثابت امروز سه شنبه ۱۲ آذرماه، در جلسه شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان و دیگر مسئولان‌ متولی در اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار مرکز خشکسالی کشور، میزان بارش ها در استان خوزستان از ۱/۷/۹۸ تا به امروز به ۴۹/۲ میلیمتر رسید که نسبت به میانگین بلند مدت با ۱۴ درصد کاهش و نسبت به بارش های سال گذشته در همین بازه زمانی با ۷۷ درصد کاهش بارش روبرو هستیم.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۴۱/۶ میلیمتر بارندگی در کل کشور داسته ایم که نسبت به میانگین بلند مدت با ۱۱ درصد افزایش بارش در سطح کشور مواجه هستیم.

ثابت بارش های ۲۴ ساعت گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: بیشترین بارش ها تا صبح امروز در هندیجان با ۵۰ میلیمتر و پس از آن حسینیه با ۴۴/۳ میلیمتر بوده است؛ در اهواز ۱۲ میلیمتر بارش تا صبح امروز گزارش شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه مرجع اصلی در رابطه با پیش بینی های میان مدت، مدل های اقلیم شناسی هستند، تصریح کرد: براساس خروجی این مدلها که در بازه زمانی یک تا دو ماهه تحلیل می شود، از اواخر آذرماه میران بارش ها در کشور روند کاهشی دارد؛ همچنین بارش ها در سطح استان در دی و بهمن ماه به میزان نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

ثابتی در خصوص پیش بینی های کوتاه مدت در باره زمانی یک ماه تا ۴۰ روز براساس مدل های شبیه سازی، عنوان کرد: هر ۱۰ الی ۱۵ روز، شاهد نفوذ سامانه های بارشی به استان هستیم و به تدریج از روند فعالیت این سامانه ها کاسته خواهد شد.

وی گفت: بیشترین میران بارش های تجمعی براساس پیش بینی های کوتاه مدت در مناطق شمال و شمال شرق استان اتفاق خواهد افتاد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی خوزستان تاکید کرد: براساس پیش بینی در بازه زمانی کوتاهتر، سیستم بارشی از اوایل جمعه وارد استان خواهد شد و تا یکشنبه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز