خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

قانون‌منع به‌کارگیری بازنشستگان لازم‌الاجراست/ بررسی بازنشستگی مدیر عامل و برخی مدیران هلدینگ خلیج فارس/ وزیر نفت، قبل از مجلس به موضوع ورود کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۳۲۷

نماینده مردم شهرهای بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تاکید کرد و خواهان برخورد با مدیران بازنشسته هلدینگ خلیج فارس شد. 

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خوزستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به گونه‌ای تنظیم شده که هیچ راه دور زدنی را به کسی نمی‌دهد. بنابر این تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، حتی شرکت‌های شبه دولتی و هلدینگ‌ها نیز مشمول این قانون هستند و چنانچه در جایی هنوز افراد بازنشسته‌ای بکار مشغول‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید در این مورد ورود کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای هستند که همیشه سعی داشته اند راهی برای گریز از قانون پیدا کنند و یا قانون را تفسیر به رأی کنند، ولی خوشبختانه در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تمام جوانب رعایت شده و هیچ کس قادر نخواهد بود که از این قانون خود را مستثنا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در مملکتی که جوانانِ تحصیلکرده، با دانش و توان مدیریتی بالا داریم، هیچ نیازی به استفاده از مدیران بازنشسته نیست، این خود مانعی جدی برای رفع و مقابله با معضل بیکاری در جامعه است.

وی در خصوص هلدینگ خلیج فارس و عدم تمکین به اجرای این قانون، گفت: طبق اطلاعات دریافتی، جعفر ربیعی مدیرعامل این هلدینگ و تعدادی از مدیران آن بازنشسته هستند که در این صورت باید سازمان بازرسی بررسی کرده و در صورت تخطی، پرونده خاطیان را به مراجع قضائی ارسال نماید، ما هم به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این مسأله را به‌صورت جدی در چند روز آینده بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع عموم می‌رسانیم و اجازه نمیدهیم که این مجموعه به پاتوق مدیران بازنشسته نفتی و غیرنفتی تبدیل شود .

گلمرادی به سایر نقاطی که به‌عنوان حیاط خلوت مدیران بازنشسته بخصوص مدیران نفتی از آن یاد می‌شود اشاره کرده و گفت: فرقی نمی‌کند که این افراد در چه جایگاه و چه سازمانی باشند، همین‌که این قانون مشمول آنان شود، باید سریعا تمکین کرده یا مجازات آن را بپذیرند.

نماینده مردم شهرهای بندر ماهشهر،  امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، قانونمندی و احترام به تصمیمات مجلس را لازمه‌ی توسعه‌ی کشور دانست و از سازمان بازرسی، دولت و قوه قضائیه خواست تا با تمام توان و بدون رعایت هیچ‌گونه تبعیضی، با متمردین از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برخورد نمایند. زیرا نمی‌توان از کسانیکه قانون را نادیده می‌گیرند، انتظار خدمت صادقانه و قانون‌مند داشت.

گلمرادی افزود: ضمن اینکه از وزیر نفت در خصوص علت عدم توجه به این قانون، بخصوص در هلدینگ خلیج فارس، طرح سئوال خواهم کرد. از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون مربوطه هم می‌خواهم که طرح تحقیق و تفحص در این مورد و موارد مشابه را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز