خبرگزاری کار ایران

استاندار در جشنواره برداشت چای ترش علوه:

تلاش می‌‎کنیم جشنواره‎های خوزستان را ملی و بین‎المللی کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۱۹۳

استاندار خوزستان برپایی جشنواره محصولات تولیدی را اقدامی ارزشمند در راستای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی محصولات به کشور دانست و گفت: تلاش می‎کنیم این قبیل جشنواره‌‎ها را به صورت ملی و حتی بین‎المللی برگزار کنیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، غلامرضا شریعتی در آئین جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه شهرستان کارون که در محل این روستا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند که از دو سال پیش در شهرستان کارون آغاز شده و بسیار اقدام قابل ستایشی نیز محسوب می‎شود، برگزاری جشنواره محصولات تولیدی این شهرستان است که به همین سبب برخود لازم می‎دانم از فرماندار شهرستان کارون و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تشکر کنم.

وی با بیان این‎که در دو سال گذشته شاهد جشنواره برداشت انگور در کارون بوده‎ایم، افزود: امسال نیز پس برگزاری جشنواره موفق انگور در تابستان، شاهد برپایی نخستین جشنواره برداشت چای ترش قرمز بودیم که به یاری خدا به خوبی برگزار شد.

استاندار خوزستان با تأکید بر این‎که شهرستان کارون به این صورت می‎تواند محصولات تولیدی خود را به سطح کشور بشناساند، گفت: براساس صحبت‎های صورت‎گرفته قرار است برپایی جشنواره شیر و گاومیش نیز در این شهرستان در دستورکار قرار گیرد که امیدواریم این برنامه نیز اجرایی شود؛ چراکه کار بسیار ارزشمندی در راستای توسعه و بسط محصولات بومی این ناحیه از استان خوزستان، حمایت از تولیدکنندگان این محصولات و معرفی آن‎ها به کشوراست.

وی تصریح کرد: این جشنواره و برنامه‎های متنوعی که در دل آن بود خوشبختانه با استقبال گسترده مردم از جای‎جای استان به خصوص شهرستان اهواز همراه شد؛ ما در استانداری خوزستان از چنین برنامه‎ها و جشنواره‎هایی حمایت می‎کنیم و علاوه بر این‎که به اجرای آن‎ها تدام می‎بخشیم، آن‎ها را گسترده‎تر نیز خواهیم کرد.

شریعتی تأکید کرد: سعی می‎کنیم این جشنواره و برنامه‎هایی از این قبیل را در سال‎های آتی به صورت ملی برگزار کنیم و به یاری خدا در راستای بین‎المللی شدن آن‎ها نیز پیش خواهیم رفت.

گفتی است، جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه در شهرستان کارون باحضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، جمعی از مدیران و مسئولان محلی و با شرکت پرشور گردشگران و علاقه‎مندان به میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، شکرانه برداشت چای ترش علوه و نیز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از جمله بخش‎های این جشنواره یک روزه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز