خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

خانه کارگر دزفول با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد/از آموزش‌وپرورش انتظار بیشتری داشتیم/دست‌های پشت پرده تضعیف حقوق کارگران را افشا می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۱۱

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در شهرستان دزفول، گفت: علیرغم میل برخی افراد، خانه کارگر دزفول با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از خوزستان، قربان درویشی در گفتگو با ایلنا، بیان داشت: سال گذشته بود که خانه کارگر دزفول با حضور دکتر محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان در دزفول و در ساختمانی که توسط آموزش‌وپرورش در اختیار کارگران قرار گرفته بود افتتاح شد و بارقه‌ای از شور و امید را در بین کارگران ایجاد نمود.

وی ادامه داد: این ساختمان که یک مدرسه متروکه بود، به همت خانه کارگر و کارگران دزفول بازسازی شد تا مکانی باشد برای پیگیری مطالبات کارگران و آموزش و افزایش مهارت‌های کارگران به‌صورت کاملاً رایگان که انصافاً در این مدت کوتاه، عملکرد قابل قبولی نیز در پی داشت.

درویشی افزود: متأسفانه در ماه‌های اخیر، دست‌های پشت پرده برای ضربه زدن به مجموعه‌ی کارگری در این شهرستان بهم گره خورد و در نهایت، اداره آموزش پرورش علارغم اینکه ۶ ماه از قراردادباقی مانده اقدام به بازپس‌گیری این ساختمان که هزینه‌ی زیادی برای بازسازی آن بر دوش مجموعه کارگری گذاشته بود، نمود. این اقدام آموزش پرورش و برخی شیطنت‌های افراد تأثیرگذار و ادارات شهرستان، به واسطه افراد یه اصطلاح صنفی قادر به منزوی کردن خانه کارگر نخواهند بود و به‌زودی پاسخ مناسبی رادر قبال این حرکت ضد کارگری دریافت خواهند کرد.

درویشی، خانه کارگر را نهادی برآمده از متن جامعه‌ی کارگری و با حمایت امام راحل«ره» دانست و یادآور شد: این تشکل صرفاً صنفی بوده و در راستای ارائه‌ی خدمات مختلف از جمله: پیگیری مطالبات کارگری، خدمات بیمه‌ای، آموزش‌های رایگان، مشاوره، خدمات رفاهی و ... فعالیت می‌کند تا جامعه‌ی کارگری علیرغم داشتن مشکلات فراوان، بتواند در راه توسعه‌ی و سربلندی ایران اسلامی مؤثرتر از همیشه گام بردارد. بنابراین برخی افراد با در نظر گرفتن منافع  شخصی، وجود این مجموعه را خطری برای خود تلقی کرده و در این شهرستان مهم، متأسفانه اقدام به تضعیف این تشکل نموده‌اند که خوشبختانه هیچ‌گونه تأثیری بر انسجام کارگران نمی‌تواند داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان بیان داشت: این‌گونه رفتارها باعث گله‌مندی کارگران و خانواده های آنان گردیده و بدون شک، استاندار خوزستان نیز که همواره بر لزوم حمایت از این تشکلها با توجه به آمارهای ارائه‌شده به وی، تأکید داشته است، این‌گونه رفتارها را مورد تأیید قرار نخواهد داد.

درویشی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و گفت: جامعه‌ی کارگری بدون شک در انتخابات آتی، حضوری چشمگیر خواهد داشت و در کنار مردم عزیز، افرادی را موردحمایت خود قرار خواهد داد که بتوانند در صیانت از حقوق آنان در مجلس شورای اسلامی، کارساز باشند.

این فعال کارگری در پایان گفت: به‌صورت جدی تمام کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های افراد و برخی ادارات در شهرستان دزفول را رصد کرده و از طریق ادارات کل مربوطه در مرکز استان، و جامعه کارگری شهرستان پاسخ محکمی را به آنان خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز