خبرگزاری کار ایران

محمود دشت بزرگ:

شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان همسان سازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۴۸

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان با موفقیت سنکرون و شبکه برق دو کشور همسان سازی شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: سنکرون سازی به معنی وصل کردن دو شبکه کاملاً مجزا به هم است به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه ای ایجاد نشود و به نوعی همسان سازی و رویت پذیری در بین شبکه برق دو کشور رخ داده است.

وی افزود: با حضور استاندار خوزستان در دیسپاچینگ جنوب، وزیر نیرو و معاون وزیر انرژی عراق در تهران، این سنکرون سازی انجام و شبکه برق دو کشور به هم وصل شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: این همسان و هم فاز سازی کمک می کند تا تبادل برق به راحتی انجام و حجم انتقال برق افزایش پیدا کند و حتی در صورت نیاز از شبکه عراق، برق دریافت کنیم.

دشت بزرگ سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان را نشانی از قابلیت و ظرفیت منصوبه برق در خوزستان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: سنکرون سازی به ما این فرصت را می دهد تا از طریق شبکه برق عراق به کشورهای همسایه آن نیز وصل شده و به قدرت هاب انرژی در منطقه تبدیل شویم.

دشت بزرگ تاکید کرد: در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به کشور عراق در بالاترین میزان خود است و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده بنا است حجم صادرات و تبادل انرژی بین دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز