خبرگزاری کار ایران

خبر ایلنا و پیگیری‌های گلمرادی نتیجه داد؛

تکمیل ظرفیت کنکور ارشد پس از دو سال وقفه انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۱۸

پس از انتشار گفتگوی اختصاصی ایلنا با نماینده مردم‌بندر ماهشهر، امیدیه، بندر هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، سازمان سنجش کشور مجاب به انجام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پس از گفتگوی اختصاصی ایلنا با علی گلمرادی با عنوان «تکمیل ظرفیت کنکور ارشد انجام نشود، با وزیر علوم برخورد می‌کنیم/مجلس مخالف تصمیمات خلق‌الساعه و بی‌منطق است»، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای خبر از برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون کنکور ارشد و دیگر آزمون‌های سراسری ۹۸ داد.

در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون‌های برگزار شده سال ۱۳۹۸ می‌رساند، براساس مصوبات بیست و یکمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در مورخ ۹۸/۸/۱ مقرر گردید تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو فقط در آزمون‌های زیر و برای پذیرش بهمن ماه براساس برنامه زمانی هماهنگ شامل زمان ثبت نام، انتخاب رشته، اعلام نتیجه و زمان ثبت نام پذیرفته‌شدگان در هر آزمون صورت پذیرد.

لذا برنامه زمانی ثبت نام یا انتخاب رشته و نحوه پذیرش این تکمیل ظرفیت‌ها در هر یک از آزمون‌ها، پس از هماهنگی با زیرنظام‌های آموزشی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور متعاقباً اعلام خواهد شد.

- آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

- آزمون کاردانی به کارشناسی

- آزمون فنی و حرفه‌ای

- آزمون جامع علمی- کاربردی

- آزمون سراسری (فقط برای رشته محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی)

علی گلمرادی در مصاحبه اختصاصی خود با ایلنا گفته بود: اگر امسال تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد انجام نشود؛ با وزیر علوم برخورد قانونی می‌کنیم.

وی اظهار کرده بود: سال گذشته تصمیم غیر کارشناسی و بی‌منطق وزارت علوم باعث شد بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد خالی بماند.

این نماینده مجلس افزوده بود: این موضوع سبب شد هم دانشگاه‌ها در این وضعیت اقتصادی کشور دچار خسارت مالی شده و هم تعداد زیادی از داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از ورود به دانشگاه باز بمانند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، بندر هندیجان و بندر امام خمینی در خانه ملت، تصریح کرده بود: امسال نمایندگان مجلس هرگز اجازه تکرار این مسأله را نخواهند داد و با جدیت مقابل تصمیمات غلط و خلق‌الساعه وزارت علوم خواهند ایستاد.

گلمرادی متذکر شده بود: چنانچه در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ نیز تصمیمی برای برگزاری تکمیل ظرفیت از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم وجود نداشته باشد، وزیر علوم در صحن علنی مجلس باید پاسخگو باشد.

وی تأکید کرده بود: نمایندگان مجلس از هر تصمیم و اقدامی که باعث ایراد خسارت و ضرر مالی به کشور و دانشگاه‌های آن و همچنین تضییع حقوق دانشجویان و داوطلبان شود، با قاطعیت جلوگیری خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز