خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده:

سدهای خوزستان فضای خالی برای مدیریت سیلاب احتمالی را دارند/ لزوم توجه به هشدارهای هواشناسی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۰۲

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: بر اساس گزارش سازمان آب و برق، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب فضای خالی در سدهای استان برای کنترل سیلاب احتمالی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده در جلسه امروز شنبه ۴ آبان ماه که به منظور اتخاذ تدابیر لازم در خصوص پل های شهید ناجیان شهرستان شوش، گبان و شهید باکری شهرستان هویزه و احداث راه ارتباطی جدید روستای میر احمد ایذه، مسدود شدن کانال توانا به رودخانه دز و خسارت های وارد آمده به راه آهن جنوب برگزار شد، اظهار کرد: اولین کارگروه مقابله با سیلاب احتمالی، در مرداد ماه سال ۹۸ برگزار شد که طی آن شرح وظایف دستگاه ها ابلاغ و بر اقداماتی که باید انجام دهند، تاکید شد.

وی افزود: طبق گزارشی که سازمان آب و برق ارائه کرده است، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب فضای خالی در سدهای استان برای کنترل سیلاب احتمالی وجود دارد.

حاجی زاده تاکید کرد: دستگاه های متولی و اجرایی باید به هشدارها و اخطاریه هایی که از طرف سازمان هواشناسی و ستاد بحران صادر می شود توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه بارش های آغاز شده در استان ممکن است موجب آبگرفتگی و لغزندگی جاده ها و معابر شود، تصریح کرد: از مردم و به ویژه روستاییان و عشایر درخواست می کنیم به اخطاریه ها و هشدارها توجه کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم در مواقع بحران، بیان کرد: تدبیر مسئولین و مردم و آگاهی بخشی موثر رسانه در سیلاب فروردین ۹۸ موجب شد این بحران را بدون تلفات جانی پشت سر بگذاریم که کار بسیار بزرگی است.

 حاجی زاده ادامه داد: پل هایی که در سیلاب گذشته خطر ساز شده و دچار آسیب شدند، پل های ناجیان در شوش، گبان و شهید باکری در هویزه و کانال کوثر و تالاب بامدژ بودند که مقرر شد، از هفته آینده اقداماتی که برای ایمن سازی این پل ها باید صورت بگیرد، عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: کل سیل بندهای استان در سیل فروردین ۹۸ از بین رفت و در شورای معاونین به دستور استاندار خوزستان، ساماندهی سیل بندها به حوزه معاونت عمرانی واگذار و سازمان همیاری و شهرداری های استان نیز متولی اجرای آن شد. که باید در این کار تعجیل شده و تحکیم سیل بندها بصورت فنی و جدی انجام شود.

حاجی زاده با بیان اینکه سیل بی سابقه فروردین ۹۸ باعث شد دستگاههای اجرایی تجربه خوبی را در مقابله با سیلاب کسب کنند، اشاره کرد: تقریبا از ابتدای تشکیل قرارگاه بازسازی در جلسات متعدد بر مهم دانستن اخطارها و هشدارها تاکید شد تا امسال با یک آمادگی بیشتر به مقابله با سیلاب احتمالی برویم هرچند با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

سدهای خوزستان فضای خالی برای مدیریت سیلاب احتمالی را دارند/ لزوم توجه به هشدارهای هواشناسی

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز