خبرگزاری کار ایران

جلسه شبکه تخصصی فرماندهی حادثه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۹۳

ششمین جلسه شبکه تخصصی فرماندهی حادثه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مدیرعامل این سازمان و فرماندهان حادثه شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیدامید شهیدی نیا که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، پس از استماع گزارشات مختلف شرکتها، اظهار کرد: شبکه تخصصی فرماندهی حادثه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با جدیت جلو میرود و ساختار آن شکل گرفته است و تمامی شرکت های منطقه از نظر شکلی و ذهنی برای مواجهه با حوادث، متوجه ضرورت حضور چنین سامانه‌ای هستند که این یک گام به جلو است.

وی با مثبت خواندن این روند، خاطرنشان کرد: شرکت های مختلف با شتاب های مختلف در این مسیر گام گذاشته اند و این تفاوت در میزان اهمیتی است که مدیران شرکت به مقوله حوادث میدهند و لازم است که تمامی شرکت ها محکم پای کار بیایند. حضور پررنگ مدیران، پای کار بودن آنها و رصد فرآیندها توسط ایشان تضمین کننده و افزایش دهنده میزان موفقیت شرکتها در کار است. احساسی که این نوع مدیران در شرکت ایجاد می‌کنند نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی است و قابلیتی را در شرکت های خود فعال می‌کنند که بسیار ارزشمند خواهد بود. 

شهیدی نیا افزود: ما تاکنون شبکه های فرماندهی حادثه و تیم های تخصصی را تشکیل داده ایم. از این پس مسئولیت تسری و توسعه ی درون شرکتی برعهده شرکت هاست که کار را جدی بگیرند. طبیعتا اگر حادثه ای در شرکتی اتفاق بیفتد و آن شرکت نتواند در چارچوب وظایف تعیین شده و الزامات ابلاغ شده کار را جلو ببرد، باید پاسخگو باشد. ممکن است در برخی شرکتها مدیران و مسئولین ذیربط با این حرکت کاملا هم راستا نباشند؛ لذا همگی باید تلاش کنیم که به سطح بالاتری از هماهنگی برسیم.

وی تاکید کرد: حرکت خوبی که زمانی در این منطقه بدون داشتن نمونه ی مشابه آغاز کردیم، اکنون در رابطه با مدیریت شرایط اضطراری در سطح وزارت نفت به الگویی تبدیل شده که آن به عنوان یک وظیفه از طرف وزارتخانه به تمامی شرکت ها ابلاغ شده است.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در ادامه افزود: ما به دنبال تشکیل یک تیم تخصصی از خبرگان داخل منطقه هستیم و به این تیم ماموریت خواهیم داد که وضعیت شرکت ها را از هر نظر بررسی کنند. برنامه هایی که شرکت ها دارند بسیار جدی و فشرده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده می بایست تمرین های عملیاتی مرتبط را به اجرا بگذارند.

وی تاکید کرد: ما هرگز به دنبال تظاهر و ظاهرسازی نیستیم و قطعاً به دنبال عمق دادن به فعالیت ها هستیم و به زودی در کنار خود از مجموعه‌های علمی و دانشگاهی برای ارزیابی های بیشتر علمی و تخصصی استفاده خواهیم کرد تابه سطحی برسیم که در مواقع ضروری بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. 

شهیدی نیا، ورود سریع تیم عملیاتی آتش نشانی هر شرکت را یکی از نکات مهم مقابله با شرایط اضطراری عنوان کرد و افزود: آتش نشانان شرکت های منطقه بایستی از هر نظر آماده باشند و در زمینه های مختلف تقویت شوند. به زودی قصد داریم رقابتی بین آتش نشانان منطقه برای تقویت و ارزیابی آمادگی های فنی و عملیاتی و آمادگی جسمانی برگزار کنیم.

وی در پایان سخنان خود اشاره ای به موضوع تامین آب آتش نشانی منطقه کرد و گفت: پروژه ای برای پشتیبانی تامین آب در شرایط خاص از آب دریا در دست داریم که مطالعات آن به اتمام رسیده و ابعاد فنی استخراج شده و امیدواریم که بتوانیم با کمک شرکت‌های منطقه، آن را در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت استقرار دهیم. اجرای این پروژه می تواند قدرت مانور ما را در حوادث بسیار افزایش دهد.

جلسه شبکه تخصصی فرماندهی حادثه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز