خبرگزاری کار ایران

خسروی:

اجرای طرح ارزیابی وسع در هفته بیمه سلامت/ هیچ کس نباید فاقد بیمه درمانی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۲۵

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: طرح ارزیابی وسع یا توان مالی همزمان با هفته بیمه سلامت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خسروی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، سه شنبه ۳۰ مهرماه به مناسبت آغاز هفته سلامت (سوم تا نهم آبان ماه)، برگزار شد، اظهار کرد: دفترچه‌های بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی حذف شده است و بیماران با کد ملی پذیرش می شوند. اگر در خصوص این مسئله فرهنگ سازی شود و بیماران از طریق نظام ارجاع خانواده اقدام کنند، بسیاری از مشکلات، زیرمیزی ها و تخلفات برطرف می شود از اصحاب رسانه انتظار داریم در افزایش سطح سواد سلامت مردم کمک کنند.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث  طرح ملی ارزیابی وسع و توان مالی در رسانه‌ها، افزود: طرح ارزیابی وسع همزمان با هفته سلامت در سراسر کشور اجرا می شود. در برنامه ششم توسعه به اجرای بیمه اجباری مبتنی بر ارزیابی وسع تاکید شده است.

خسروی با تاکید بر اینکه هیچ فردی نباید در استان فاقد بیمه باشد، تصریح کرد: خانواده هایی که فاقد پوشش بیمه هستند ظرف شش ماه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد یا سایت بیمه سلامت مراجعه کرده و از این تسهیلات دولتی برخوردار شوند.

وی  با بیان اینکه بر اساس ارزیابی وسع سه دهک پایین جامعه بصورت رایگان بیمه میشوند، ادامه داد: خانواده هایی که کمتر از 40 درصد درآمد ماهانه قانون کار را دارند رایگان بیمه می شوند همچنین دهک دوم که 40 تا 50 درصد درآمد قانون کار را داشته باشند نیز باید مبلغ بیمه را به صورت سالانه پرداخت کنند.

خسروی عنوان کرد: براساس آیین نامه مصوب دولت، وزارت رفاه باید حداکثر طی یک ماه نسبت به ارزیابی وسع که یک هفته  ای مشخص میشود، نتیجه را اعلام کند.

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه حدود 250 هزار نفر در خوزستان فاقد بیمه های درمانی هستند، گفت: امیدواریم تا پایان سال این تعداد را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

 وی یکی از مشکلات مطرح در بحث بیمه را عدم اعلام دقیق حقوق و سرمایه و ادعای افراد مبنی بر عدم تمکن مالی دانست و اشاره کرد: اگر طرح ارزیابی وسع بصورت صحیح اجرایی شود، عدالت و تعادل بیمه ای ایجاد می شود؛ البته در بیمه سلامت افراد بدون انجام ارزیابی وسع به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

خسروی ادامه داد: کسانی که دفترچه بیمه سلامت ندارند برای ارزیابی وسع مراجعه می کنند و برای کسانی که دفترچه بیمه دارند، ارزیابی وسع توسط خود بیمه سلامت انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت  تاکید کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئول ارزیابی طرح وسع است و میزان درآمد افراد در این ارزیابی محرمانه است.

وی با تاکید بر اینکه کار بیمه سلامت خدماتی و حمایتی و بسیار حساس است و کوچکترین کم کاری منجر به رفتن خانواده ها به زیر خط فقر میشود، گفت: ما با اقشار متوسط جامعه روبرو هستیم، وظیفه انسانی ما ایجاب می کند که در کنار مردم باشیم.

خسروی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن دفترچه ها آمارها و تحلیل های پزشکی دقیق تری نسبت به مسائل درمانی بدست آمده و شفاف‌سازی می شود، گفت: مهم ترین رویداد بیمه سلامت رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری است. سامانه های بیمه سلامت و بیمارستان های دانشگاهی به هم وصل شده است. طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری برای پژوهشگران دانشگاهی نیز مفید است و موجب دقت در آمار ها می شود.

وی تعداد پرونده های بیمارستانی کشور را 6 میلیون و 200 هزار پرونده عنوان کرد و گفت: میزان صرفه جویی کاغذ با اجرای این نرم افزار ۱۲۴ میلیون برگه کاغذ است. در خوزستان نیز با اجرای طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری، در مصرف ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی شد.

خسروی ادامه داد: خدمات سرپایی نسخه نویسی در 8 شهر استان خوزستان به دلیل موقعیت راهبردی الکترونیکی شده و خدمات بستری نیز در همه بیمارستان های طرف قرارداد، بصورت نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک از سال 99 در همه شهر های خوزستان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: شهر های دزفول، اهواز و بهبهان در مرحله دوم وارد طرح نسخه نویسی الکترونیک می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه مطالبات داروخانه ها، پزشکان و پاراکلینیک ها تا مرداد ماه  سال جاری پرداخت شده است، تصریح کرد: مطالبات بیمارستان های خصوصی تا تیرماه پرداخت شده و بیمارستان های دولتی دانشگاهی نیز تا تیرماه بصورت کامل و تا مرداد ماه بصورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مطالبات هر 8 شهر خوزستان که نسخه نویسی الکترنیک را انجام می‌دهند تا شهریو ماه پرداخت شده است.

خسروی با اشاره به اینکه روزانه با بیش از 21 هزار مراجعه به موسسات درمانی روبرو هستیم، تاکید کرد: روزانه 164 میلیون تومان بابت بیمه شده ها هزینه می کنیم.

مدیر کل بیمه سلامت عنوان کرد: یک میلیون و دویست هزار روستایی تحت پوشش بیمه شده سلامت قرار دارند که هزینه ای بابت دفترچه بیمه پرداخت نمی‌کنند.

اجرای طرح ارزیابی وسع در هفته بیمه سلامت/ هیچ کس نباید فاقد بیمه درمانی باشد

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز