خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا:

جریان اصلاحات نیازی به پدرخوانده ندارد/ مطالبات کارگری را با تهدید به زور نمی‌توان سرکوب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۳۳

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در بازدید از سرپرستی خبرگزاری ایلنا در استان خوزستان، گفت: جریان اصلاح طلبی نیازی به پدر خواندگی و برادر خواندگی ندارد. معتقدم تنها راه حل آن است که مسائل سیاسی به احزاب سپرده شود و دولت و مجموعه‌های دیگر در آن دخالت نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حجت الاسلام رسول منتجب نیا پیش از ظهر امروز، سه شنبه ۳۰ مهرماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا در اهواز، اظهار کرد: همه‌ احزاب بالغ هستند و خودشان باید تصمیم بگیرند که یک مجموعه را به صورت دموکراتیک اداره کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه، فرآیند تصمیم‌گیری در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: امروز بسیاری از دوستان ما که خود را پدرخوانده یا پدرخودخوانده جریان اصلاحات می‌پنداشتند، فهمیده‌اند که در گذشته اشتباه کرده‌اند و متأسفانه مردم باید تاوان این اشتباه در رابطه با مجلس، شوراهای اسلامی شهرها و اختلافات پیش آمده بین اصلاح طلبان را بپردازند.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی ادامه داد: کسانی که از چهره‌های محبوب اصلاح‌طلب به نفع خود استفاده کردند، اکنون بجای فرار رو به جلو، باید با شهامت بگویند ما اشتباه کردیم.

منتجب‌نیا تصریح کرد: معتقدم که تنها راه حل آن است که مسائل سیاسی به احزاب سپرده شود و دولت و مجموعه‌های دیگر در آن دخالت نکنند و با حمایت از احزاب به رشد آنها و به تبع آن، رشد جامعه کمک کنند.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، در پاسخ به این سؤال که آیا این حزب از تصمیمات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس پیروی می‌کند یا اینکه مستقلاً عمل خواهد کرد؟، بیان کرد: ما در ۹ آبان‌ماه برگزاری کنگره حزب جهت تعیین شورای مرکزی را داریم که پس از آن اعلام موضع خواهیم کرد.

مطالبات کارگری با زور سرنیزه مسکوت نمی‌شود

منتجب‌نیا تاکید کرد: خوزستان استانی کارگری، صنعتی و نفتی است و استانی است که به تعبیر حضرت امام به وظیفه خود به بهترین وجه عمل کرده و مردم آن در عرصه ایثارگری سابقه‌ای درخشان دارند.

وی ادامه داد: در سال‌های ابتدایی انقلاب  اکثر تجمعات کارگری با تحریک گروه‌های التقاطی و چپگرا ایجاد می‌شد که قصد مبارزه با انقلاب را داشتند، اما اکنون بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب، از ما پذیرفته نیست که هر مشکل کارگری که به وجود می‌آید را مربوط به رسانه‌های خارجی و عوامل داخلی آنها بدانیم. اگرچه آنها بر طبل اختلاف می‌کوبند، اما نظام آنقدر ضعیف نیست که این مسائل موجب اخلال در امور شود.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید باید برای حل مسائل کارگری مربوط به نیشکر هفت تپه، گروه ملی، هپکو و مراکز دیگر، تدبیری بیاندیشد تا آنها برای احقاق حق خود تجمع نکنند، عنوان کرد: چرا می‌خواهیم همه امور را با روش‌های قهری حل کنیم؟ چرا برنامه نداریم؟

منتجب نیا با تاکید بر اینکه دولت باید کارگروه‌هایی را برای ساماندهی وضعیت کارگری تشکیل دهد، گفت: اکنون بعد از ۴۰ سال تحت عنوان خصوصی سازی، کارخانه عظیمی که بُعد امنیتی دارد را به کسانی واگذار می‌کنند که صلاحیت ندارند و مشکل به وجود می‌آورند و قانون به جای دفاع از کارگران، برای آنها مجازا‌ت های سنگینی صادر نموده و مشکل کشور را مضاعف می‌کند؛ این راه حل مشکلات کارگری نیست.

وی با بیان اینکه با برخورد قضایی و امنیتی کاری از پیش نمی رود، تاکید کرد: عامل پیدایش حوادث کارگری ناتوانی، عدم تدبیر، ظلم به کارگر و رعایت نکردن حق آنها است؛ سرنیزه و حکم قضایی مشکلی را حل نمی‌کند؛ مجازات‌هایی که برای کارگران وضع می‌شود باید برای کسانی صادر شود که هزاران میلیارد اختلاس کرده‌اند.

منتجب‌نیا با اشاره به همکاری دیرینه خود با آقایان حسین کمالی و علیرضا محجوب در سامان دادن به مسائل کارگری در اوائل انقلاب، گفت: خوشبختانه عملکرد خبرگزاری ایلنا و خانه کارگر در استان خوزستان مبنی بر دفاع از حقوق کارگران، عملکرد رضایت بخشی است و جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی کنم.

در ابتدای این جلسه، ذوالفقار شریعت سردبیر خبرگزاری ایلنا در استان خوزستان ضمن خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از عملکرد این خبرگزاری بخصوص در حوزه کارگری استان ارائه کرد.

علی اصغر شهبازی، بازرس خانه کارگر کشور نیز به برخی مشکلات جامعه کارگری بخصوص در استان خوزستان اشاره کرد و مطالبی را عنوان کرد.

جریان اصلاحات نیازی به پدرخوانده ندارد/ مطالبات کارگری را با تهدید به زور نمی‌توان سرکوب کرد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز