خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش مطرح کرد:

شناسایی هزار کودک بازمانده از تحصیل در سومین سال اجرای طرح/ بازسازی مدارس مناطق سیل زده خوزستان تا 15 آبان اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۹۰

استاندار خوزستان گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده که امیدواریم تا پایان آبان ماه کار شناسایی و جذب به پایان برسد و لازم است در این راه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به ما کمک نمایند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست شورای آموزش و پرورش استان روز یکشنبه ۲۸ مهرماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به رویداد بزرگ پیاده روی اربعین، گفت: خوشبختانه امسال این رویداد به صورت باشکوه و با مشارکت گسترده عاشقان ائمه اطهار (ع) برگزار شد و با همکاری خوب همه دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی تا امروز مشکل خاصی نداشتیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: امسال یک طرح بسیار خوب که با همکاری مشترک آموزش و پرورش خوزستان و دانشگاه فرهنگیان اجرا شد طرح اختصاص فضای آموزشی به دانشگاه فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش بود که با اجرای آن موفق شدیم پذیرش دانشجو را از ۴۶۰ نفر به ۲۳۰۰ نفر برسانیم که با این کار می توانیم بخش قابل توجهی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را در سال‌های پیش رو مرتفع نماییم.

شریعتی خاطرنشان کرد: صرف وارد نمودن دانش و تکنولوژی منجر به پیشرفت پایدار نخواهد شد و چنین پیشرفتی با وابستگی همراه خواهد بود، اما می توان با توجه به نیروی انسانی و توسعه آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در این حوزه به پیشرفت پایدار همراه با تعامل و استفاده از تکنولوژی روز رسید.

شریعتی با اشاره به طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل، تصریح کرد: امسال سومین سال اجرای این طرح در استان است و در دو سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح به تحصیل و مدرسه برگشتند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال نیز حدود ۱۰۰۰ نفر کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده که امیدواریم تا پایان آبان ماه کار شناسایی و جذب به پایان برسد و لازم است در این راه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به ما کمک نمایند.

شریعتی در خصوص طرح نماد (طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، توضیح داد: این طرح یک کار ضروری و کاربردی است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس تدوین شده است که باید در قالب آن آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و همچنین از طریق غربالگری و اقدامات مداخله ای نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی اقدام نماییم.

وی گفت: این طرح باید به صورت فراگیر اجرا شود و دبیرخانه و مرکزی برای ساماندهی و مدیریت واحد آن ایجاد شود و از اجرای آن به صورت کامل حمایت می کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس امسال عملکرد خوبی داشته است و تا امروز حدود ۸۵۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و به بیش از هزار کلاس درس در امسال برسد همچنین تاکید می کنم کار بازسازی و نوسازی مدارس مناطق سیل زده با سرعت و جدیت دنبال شود و تا ۱۵ آبان ماه به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز