خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اربعین خوزستان عنوان کرد:

عبور یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر اربعین از مرزهای خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۱۱

دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر پیاده روی اربعین از مرزهای خوزستان عبور و ۵۰۰ هزار نفر نیز به کشور مراجعت کرده اند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری خوزستان، رضا نجاتی امروز پنجشنبه ۲۵ مهرماه در جلسه ستاد اربعین خوزستان در خرمشهر اظهار کرد: پس از اربعین سال گذشته، کار اربعین سال ۹۸ آغاز شد و جلساتی بصورت ماهیانه و هفتگی با مدیریت استاندار خوزستان برگزار شد.

وی افزود: امروز با افتخار باید بگویم که تا شب گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عبور و ۵۰۰ هزار نفر هم از کشور عراق بازگشته اند.

نجاتی با اشاره به اینکه پذیرایی و اسکان زائران حسینی در هر دو مرز خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: در شهرهای ورودی مانند اندیمشک، ایذه و بهبهان نیز به زائران حسینی خدمات اسکان و پذیرایی ارائه می شود و این امر تا شهرهای منتهی به مرزها ادامه دارد.

دبیر ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها پای کار هستند، عنوان کرد: از آنجا که کنگره اربعین بین المللی است، انتظار داریم به خوزستان به صورت ملی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار خوزستان دستور داد که ۸۰ درصد ظرفیت خدمات شهری استان برای پیاده روی اربعین پای کار بیاید، بیان کرد: انتظار داریم که استان‌های معین نیز به تعهدات خود عمل کنند و مردم خوزستان در ایام رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

نجاتی تأکید کرد: در حوزه جاده ها که یکی از کارهای مهم و اساسی بود با وجود خسارت جدی وارد شده از سیلاب به تأسیسات مرزی و جاده ها، در عرض چند ماه تمام جاده های منتهی به مرزها را زیربار ترافیک بردیم.

دبیر ستاد اربعین خوزستان در پایان گفت: استان خوزستان 680 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد که انتظار می‌رود به تقویت زیرساخت های مرزی بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز