خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به ایلنا:

هیچ نوع بیماری در مرز شلمچه گزارش نشده است/ شیوع آنفلوانزای فصلی بین زائرین

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۳۹

معاون کل وزارت بهداشت گفت: این مرز در رصد پرسنل وزارت بهداشت است و ضمن اینکه تاکنون موردی مبنی بر وجود بیماری خاص در این پایانه گزارش نشده است، در سایر مرزها بیماری‌ها کنترل شده و جای نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در مرز شلمچه، ایرج حریرچی در جریان بازدید از این مرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اربعین سال جاری تاکنون 230 هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی رخ داده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی بر زائران بیمار در داخل کشور بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی و در خارج  از کشور، هلال احمر این وظیفه را دارد، افزود: طی توافقی که وزارت بهداشت با دولت عراق داشته است، کلیه زائران بیمار اعم از درمان سرپایی و نیازمند به بستری، به طور رایگان توسط هلال احمر درمان می‌شوند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: دو هزار و 800 بستری در طول این مدت ثبت شده است؛ با تمهیدات اتخاذ شده، روند انتقال بیماران به داخل کشور و انتقال به بیمارستتان‌ها سریعتر انجام می شود.

حریرچی عنوان کرد: زائران بیماری که از پایانه‌ها به داخل کشور منتقل می‌شوند، از پیش بیمارستان‌های مقصد مشخص شده و فوراً به مرکز درمانی تعیین شده انتقال داده می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به تردد اتباع خارجی در مرز شلمچه آیا بیماری خاصی مشاهده شده است، تاکید کرد: این مرز در رصد پرسنل وزارت بهداشت است، ضمن اینکه تاکنون موردی مبنی بر وجود بیماری خاص در این پایانه گزارش نشده است، در سایر مرزها بیماری‌ها کنترل شده و جای نگرانی نیست.

معاون کل وزیر بهداشت توضیح داد: قالب مشکلات بهداشتی که سلامت زائران را تهدید کرده است، سرما خوردگی و آنفلوانزای فصلی عمده بیماری شایع در بین زائران اربعین حسینی بوده است. نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی در زمینه بهداشت محیط در مرزها حاصل شده و روند مطلوب است.

حریرچی در پایان بیان کرد: 11 فروند بالگرد، 1100 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس توسط وزارت بهداشت به امر اربعین در سال جای اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز