خبرگزاری کار ایران

استاندار در بازدید از روند اجرایی آبرسانی به غیزانیه اهواز:

تغییر نرخ ارز و برخی کوتاهی ها دلیل تاخیر در اجرای پروژه/ غیزانیه تا پایان سال از نعمت آب شرب بهرمند می شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۹۸

استاندار خوزستان با بیان اینکه تغییر نرخ ارز و برخی کوتاهی ها دلیل تاخیر در تکمیل پروژه آبرسانی به غیزانیه است ابراز امیدواری کرد تا پایان سال، این طرح به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه همراه با جمعی از مسئولان استانی از روند پروژه خط آبرسانی غیزانیه از توابع اهواز بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید اظهار داشت: اواخر سال 95 بازدیدی از بخش غیزانیه داشتیم و یکی از مشکلات اصلی این منطقه موضوع آب بود و قرار شد این موضوع در سریعترین زمان ممکن حل و فصل شود.

استاندار خوزستان افزود: بخشی از کار انجام شد، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید کار خوب پیش نرفت که علت آن هم تغییر نرخ ارز بود که تامین لوله ها را با مشکل مواجه کرد و مقداری کوتاهی نیز متاسفانه موجب شد که نتوانیم نسبت به وعده ای که به مردم در بخش غیزانیه دادیم عمل نماییم.

شریعتی اظهار کرد: از چند ماه گذشته مجددا به صورت جدی در این زمینه فعال شدیم و فرماندار اهواز، مدیرعامل آبفا روستایی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای برای پیشبرد این پروژه پیگیری و کمک کردند که کار را سریعتر تکمیل کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: 23 کیلومتر خط لوله در شرق غیزانیه باید اجرا شود که تا امروز 12 کیلومتر از آن انجام شده است و 11 کیلومتر دیگر مانده است که قرار است ظرف 2 تا 3 ماه آینده کار تکمیل شود تا بتوانیم بخش شرقی غزانیه را آبرسانی نماییم.

وی ادامه داد: بخش غرب غیزانیه را نیز به سازمان آب و برق خوزستان محول نمودیم که متاسفانه در این مورد اقدامی نشد و پس از جلساتی که اخیراً داشتیم این سازمان نیز وارد کار شد و 25 کیلومتر خط لوله را خریداری کردند و از هفته آینده تحویل آبفا روستایی خواهند داد و آبفا روستایی هم تعهد کرده در صورت تحویل لوله ها ظرف سه ماه این منطقه را نیز آبرسانی نماید.

شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال علی رغم اینکه حدود دو سال در خصوص تحقق وعده خود بدقولی کردیم بتوانیم هم بخش شرقی و هم بخش غربی غیزانیه را آبرسانی نماییم و تا افق دست کم بیست ساله مشکل آب شرب حدود 80 روستا را حل نماییم.

استاندار خوزستان توضیح داد: البته در صورت اجرای این طرح یک مشکل هم از شهرستان رامهرمز حل خواهد شد و آن هم اینکه مقداری از آب غیزانیه هم اکنون از رامهرمز تامین می شود و این موضوع منجر به این شده است که در برخی روستاهای این شهرستان آب برای کشاورزی نداشته باشیم که با آب دارشدن غیزانیه این روستاها نیز برای کشاورزی و معیشت از نعمت آب بهره مند خواهند شد و انشاالله این کار انجام شود تا هم رضایت مردم غیزانیه و هم رضایت مردم در بخش هایی از رامهرمز را با این کار جلب نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز