خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان:

مسئولیت استان خوزستان نسبت به سایر استان ها در اربعین سنگین‌تر است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۴۴

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: دو مرز خروجی در خوزستان قرار دارد و مسئولیت این استان سنگین تر از سایر مناطق است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، حبیب اله آصفی در مرز شلمچه اظهار کرد: مقدمات کار اربعین را بر پایه تجارب سنوات گذشته فراهم کرده و برای میزبانی از زائران حسینی تمهیدات لازم فراهم و برنامه ریزی نیز داشته ایم.

وی افزود: دو مرز خروجی در خوزستان قرار دارد و مسئولیت این استان سنگین‌تر از سایر مناطق است؛ یکسری مزیت‌ها از جمله نزدیکی مرز شلمچه به شهر خرمشهر را داریم که برنامه ریزی های خاص خود را می‌طلبد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد: زیرساخت های موجود به نسبت جمعیت پیش بینی شده نبود، ولی حسب دستور استاندار خوزستان کار بسیار سنگینی انجام شد که این روزها همه شاهد عبور باشکوه زائران ایرانی و سایر کشورهای اسلامی هستند.

آصفی بیان کرد: همه با عشق و شور به سمت حضور در راهپیمایی اربعین به سمت کربلا طی طریق می کنند.

وی ادامه داد: این حجم از پذیرایی تدارکات خاص خود مثل مواد غذایی، آماده سازی مواکب ( تشکیل شده توسط گروه های مردمی) و حمل و نقل را می طلبد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز شلمچه یادآور شد: به دلیل شرایط خاص جمعیتی که هجوم می برند و تلاش گسترده همزمان دولت عراق در این کشور و تلاشگران سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی و ارتش در ایران با هدایت شورای تأمین انجام می شود.

آصفی عنوان کرد: امروز اگر آرامش بر مرزها حاکم است به دلیل حضور این نیروها بوده و با کمترین مشکل تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر حسینی را عازم کربلا کردیم؛ خوشبختانه بنا به اظهار بسیاری از افراد پس از بازدیدهای مرزی اعلام شده که انتظامات و انضباط خوبی بر مدیریت های مرزی حکمفرماست و به لطف خداوند همانطور که شلمچه در دفاع مقدس درخشید امروز هم همراه با مرزهای چذابه، مهران و خسروی بیش از پیش می درخشد.

وی تصریح کرد: پیام امام حسین (ع) عشق، محبت، دوستی، یکدلی و همدلی بین شیعیان و مسلمانان و بسیاری افراد دیگر است.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز شلمچه با اعلام خبر خروج بیش از ۸۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه، گفت: از کشورهای مختلف نظیر آذربایجان، هند، افعانستان، ترکمنستان و پاکستان زائران مسلمان و غیرمسلمان داریم که حضور این عاشقان حسینی نشان دهنده عشق فروزان حسین (ع) است که امروز توفیق خدمت رسانی به آنها را بعد از هزار سال داشته باشیم.

آصفی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در مرزهای خوزستان رخ نداده، بیان کرد: فقط یک سری تصادفات به دلیل ازدحام جمعیت رخ داده که نسبت به جمعیت واقعا قابل اظهار نیست.

وی عنوان کرد: همدلی بین نیروهای انتظامی و نظامی ایرانی و کشور عراق در تأمین امنیت در هر دو کشور حاکم شده و به لطف خداوند کمترین ناامنی را داشتیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: همه عوامل دست اندرکار تأمین امنیت برنامه ریزی های لازم را داشته اند و سربازان گمنام امام زمان و وزارت اطلاعات بخش های امنیتی محرمانه و دیگر یگان های مرزی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج نیز بخش های دیگر تأمین امنیت را برعهده دارند.

آصفی با اشاره به اینکه برای انضباط حاکم بر فضای موجود نیروهای امنیتی تمام برنامه ریزی های لازم را دارند، اظهار کرد: در عین حال تلاش می کنیم تا دشمن از این فرصت حضور و تجمعات پرشور  سوءاستفاده نکند، چون بعد از حوادث خلیج فارس نیز این پیش بینی شده که شاید قصد آسیب رساندن داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که با برنامه ریزی خوبی که خود زائران انجام دادند، امسال با کمترین مشکل روبرو باشیم.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز شلمچه عنوان کرد: امسال در برگشت زائران حسینی به دلیل برنامه ریزی خود آنها و دستورالعمل های ابلاغی مستمر ستاد اربعین کشور باعث شده تا آنها بعد از زیارت به کشور برگشته و تراکم جمعیت را در روزهای پایانی رقم نزنند.

آصفی ادامه داد: خودروهای عمومی، همگانی، قطارهای متعدد و پروازهای گسترده را داشتیم و امیدوارم امسال کمترین مشکل را در انتقال زائران داشته باشیم.

وی با اشاره به اعلام رضایت زائران از خدمات ارائه شده، تصریح کرد: امکانات استراحت، استحمام، سرویس بهداشتی و تغذیه برای زائران حسینی در مسیر رفت و برگشت فراهم شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز