خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار عمل جراحی نِکروز در بیمارستان حاجیه نرگس بندر ماهشهر انجام گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۹۴

اولین عمل جراحی نِکروز از گونه بیماری های نادر در بیمارستان حاحیه نرگس معرفی شهرستان بندر ماهشهر، با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، ساعاتی پیش برای نخستین بار یک عمل جراحی از گونه بیماری های نادر به دستان دکتر کیارش بصیری جراح و متخصص ارتوپد در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی انجام و نتیجه آن رضایت بخش و موفقیت آمیز گزارش شده است.

بیماری نِکروز (مرگ بافت سر استخوان)

استخوان یک بافت زنده محسوب می شود که نیاز به جریان و گردش خون دارد که اگر این مهم به هر دلیلی در بافت های استخوان ها دچار توقف شود و جریان مجدد آن مختل شود باعث نکروز شدن بافت یا از بین رفت آن بافت خواهد شد که در بسیاری از مواقع این اتفاق برای استخوان های دست و پا پیش خواهد آمد که بسیار خطر آفرینی و در صورت عدم پیگیری جبران ناپذیر خواهد بود و منجر به قانقاریا و در نهایت قطع کردن عضو درگیر خواهد شد.

افراد مبتلا به این گونه از بیماری برای انجام این عمل مهم و حساس خود را به تیغ جراحان نامی دیگر شهرهای کشور نظیر تهران، اصفهان و شیراز می سپردند و هزینه های گزافی از جمله هزینه رفت و آمد، اسکان، خورد و خوراک و پذیرش بیمارستان و جراحی را متحمل می شدند که بیش از این با وجود نیروی انسانی متخصص، پزشک کار کشته و قابل اعتماد و همچنین ابزار و تکنولوژی های به روز رسانی شده بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، می توانند بدون دغدغه های اضافی تنها به فکر بهبودی و سلامت خود باشند و خود را به تیغ جراح این پزشک متخصص بسپارند.

دکتر بصیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بیمار ۴۲ ساله ی دکتر کیارش بصیری، خانمی بود که از آبادان جهت مداوا به بندر ماهشهر، اعزام شد که به علت سرطان خون و مصرف داروهای شیمی درمانی دچار عوارض دارویی شده بود که به آن مرگ بافت سر استخوان ران اطلاق شده که در اصطلاح پزشکی به آن نِکروز گفته می شود.

وی گفت: بیمار برای مداوا این نوع از بیماری نیاز به عمل و خارج کردن استخوان آسیب دیده دارد که پزشک جراح با ایجاد یک کانال با روش های فوق تخصصی و پزشکی اقدام به خارج کردن استخوان آسیب دیده خواهد کرد تا دیگر بافت ها را دچار آسیب دیدگی و مشکل نکند.

دکتر بصیری عنوان کرد: این عمل برای نخستین بار در بندر ماهشهر و بیمارستان حاجیه نرگس معرفی انجام شد که خوشبختانه بعد از گذشت ۳ ساعت مداوم عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید.

جراح و متخصص ارتوپد بیمارستان معرفی در تشریح این عمل تصریح کرد: این عمل با کمک دستگاه رادیولژی CARM انجام که از محل آسیب دیده عکس برداری می شود و پزشک جراح بطور همزمان کم کم اقدام به تخلیه استخوان می کند تا به بافت های اطراف آسیبی وارد نشود. دقت بالا و حساسیت این عمل و تعداد عکس های بالا در این عمل قریب بر ۲۰۰ عکس بوده که این عنوان ها عامل طولانی شدن ۳ ساعته این عمل شده بود. 

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز